آیا استفاده از سوتین سرطان زا است؟

آیا استفاده از سوتین سرطان زا است؟

سرطان پستان شایعترین بیماری در زنان میباشد. تحقیقات و مطالعات کمی در مورد میزان تاثیر استفاده از سوتین یا سینه بند بر خطر ابتلا به سرطان انجام گرفته است. احتمالا شما نیز این جمله را که استفاده از سوتین سرطان زا است را بارها شنیده اید! آیا این باور واقعیت دارد؟ هیچ مدرک علمی وجود ندارد که این موضوع را اثبات کند. برای اینکه با عوامل کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه آشنا شوید در ادامه این مقاله از مجله گلپوش، با ما همراه باشید.  اگر میخواهید با علائم اولیه سرطان سینه و عوامل جلوگیری از آن بیشتر بدانید، این مقاله از مجله گلپوش را از دست ندهید.

 

علائم اصلی سرطان سینه در بانوان چیست؟

سرطان سینه (Breast Cancer) در مراحل اولیه خود هیچ گونه ناراحتی و یا دردی در شما ایجاد نمیکند. برای مثال، بسیاری از بانوانی که ماموگرافی آنها مشکوک است، قبل از آن احساس سلامتی داشته اند. با این حال، علائم و نشانه هایی وجود دارد که میتواند نشان دهنده این بیماری باشد. با دانستن این علائم، باید سریعتر به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا معاینه شوید.
سرطان پستان شایعترین بیماری در زنان میباشد. تحقیقات و مطالعات کمی در مورد میزان تاثیر استفاده از سوتین یا سینه بند بر خطر ابتلا به سرطان انجام گرفته است. احتمالا شما نیز این جمله را که استفاده از سوتین سرطان زا است را بارها شنیده اید! آیا این باور واقعیت دارد؟ هیچ مدرک علمی وجود ندارد که این موضوع را اثبات کند. برای اینکه با عوامل کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه آشنا شوید در ادامه این مقاله از مجله گلپوش، با ما همراه باشید. اگر میخواهید با علائم اولیه سرطان سینه و عوامل جلوگیری از آن بیشتر بدانید، این مقاله از مجله گلپوش را از دست ندهید.

علائم و نشانه های سرطان سینه:

احساس داشتن توده یا سفت شدن سینه ها، میتواند یکی از نشانه های سرطان سینه باشد.
هنگام بالا بردن بازوها، پستان ها به طور متفاوت و خاصی سقوط میکنند!
یکی از نوک های سینه کشیده شده باشد نیز میتواند از علائم سرطان پستان باشد.
تغییراتی در پوست سینه و یا نوک پستان مشاهده کنید.
مایع خونی، چرکی و یا شفاف از نوک سینه بیرون بیاید.
درد یا سفتی قفسه سینه بدون هیچ علت شناخته شده.

استفاده از سوتین بیشتر از 16 ساعت در روز ممنوع!

 

 

برای دیدن انواع شورت های زنانه از فروشگاه گلپوش دیدن فرمایید.

یک مطالعه و آزمایش علمی معتبر، نشان میدهد که مدت زمان استفاده از سینه بند بر خطر ابتلا به سرطان، تاثیر گذار است. خانم هایی که بیشتر از 12 تا 16 ساعت در روز سوتین میپوشند در مقایسه با بقیه دختران در معرض خطر بیشتری هستند. با اعتماد اندکی به این مطالعات، بهتر است، بیشتر از 16 ساعت در روز از سینه بند استفاده نکنید.

اما برای جواب سوال آیا استفاده از سوتین سرطان زا است با ما همراه باشید.

آیا پوشیدن سوتین در بروز سرطان نقش دارد؟

پزشکان متخصص معتقدند که شواهد کافی برای حمایت و قبول کردن این موضوع وجود ندارد.

این باور غلط، با انتشار کتابی در اواسط دهه 90 شروع شد. طبق اتفاق نظر کلیه پزشکان، استفاده از سوتین و یا تنگی آن هیچ ارتباطی با سرطان سینه ندارد.

کارشناسان میگویند، گاهی بیماران بعد از بروز چنین اتفاقاتی (مانند لگد و یا ضربه به سینه) متوجه بیماری خود میشوند. به همین دلیل، این ضربه ها و اتفاقات همگی تصادفی هستند و هیچ یک نقشی در بروز سرطان پستان ندارند.

در حقیقت در جواب سوال آیا استفاده از سوتین سرطان زا است یا خیر باید بگویم که انواع مدل سوتین تاثیری روی سینه ندارد.

آیا استفاده از سینه بند فنری سرطان زا است؟

همانطور که در بالای این مقاله اشاره شد، نوع و مدل سینه بند، هیچ تاثیری در بروز سرطان ندارد. معمولا خانم هایی که سینه های بزرگتری دارند، بیشتر از سوتین های فنری (سینه بند زیر سیم دار) بهره میگیرند. اضافه وزن و یا چربی اضافی در بدن، میتواند ارتباط مستقیمی با سرطان سینه داشته باشد.

 

سرطان سینه همیشه ارثی نیست!

نمیتوان گفت که سرطان سینه همیشه ارثی است! حدود 5 تا 10 درصد از افراد مبتلا به سرطان سینه با علت ارثی هستند. چنانچه سرطان سینه و تخمدان به صورت مکرر در یک خانواده اتفاق بیفتد، بقیه اعضای خانواده باید بیشتر از روشهای پیشگیری استفاده کنند.اما تضمینی نیست که سرطان سینه همواره ارثی باشد.

 

 

مهمترین عوامل کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه چیست؟

هیچ کسی نمیتواند خطر ابتلا به سرطان پستان را به صفر برساند. با این حال، برخی از عوامل و تغییر در سبک زندگی این بیماری را تحت تاثیر قرار میدهد. برای مثال، ورزش مداوم و یک رژیم غذایی متعادل برای سلامتی شما مفید است و احتمال بروز سرطان را کمتر میکند. همچنین خانم های یائسه و دارای اضافه وزن، بیشتر دچار این بیماری میشوند.

فعالیت بدنی، نه تنها خطر ابتلا به سرطان را تا 40 درصد کاهش میدهد، بلکه پس از درمان سرطان سینه، خطر عود این بیماری را تا 50 درصد کم میکند. علاوه بر این، ورزش منظم، بسیاری از بیماری های دیگر مانند سرطان روده، سرطان پروستات، سرطان تخمدان، حملات قلبی و دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

آیا استفاده از سوتین سرطان زا است؟

خانم های عزیزی که در مورد خطر ابتلا به سرطان سینه در خود نگران هستند، باید نگرانی های خود را با یک پزشک متخصص زنان در میان بگذارند. آنها باید با مطالعه و تحقیق بیشتر از منابع موثق، روشهای کاهش بروز سرطان سینه را آموزش ببینند. دانستن عوامل سرطان زا و انتخاب سبک زندگی سالم، میتوانند به شما در کاهش بروز این خطرات کمک کنند. با توجه به مطالب بالا از مجله فروشگاه گلپوش و طبق نظریه کارشناسان، استفاده از سوتین تاثیری در سرطان ندارد و این یک باور غلط است.

برای دیدن انواع ست لباس زیر، سوتین، شورت، مایو، بیکینی و… به فروشگاه اینترنتی golposh.com  مراجعه فرمایید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.