از چه سنی باید سوتین ببندیم!؟

از چه سنی باید سوتین ببندیم!؟

سن در هنگام خرید سوتین، برای دختر کوچک تان عامل مهمی نیست، بلکه نشانه هایی وجود دارد که مادر باید آنها را بداند. در این مقاله، شما با همه علایم بلوغ و اینکه دختر نوجوانتان از چند سالگی باید سوتین بپوشد آشنا میشوید. همچنین انواع سوتین مناسب برای دختران تازه به سن بلوغ رسیده را برایتان معرفی میکنیم.
انتخاب و خرید اولین سوتین دخترانه، همیشه کار آسانی نیست. دختران نوجوان؛ با رسیدن به سن بلوغ با ناامنی‌های زیادی روبرو میشوند. بنابراین باید در این مرحله مهم در زندگی دخترتان، یک پدر و مادر حامی باشید و اولین سوتین دختر خود را تهیه کنید. دختران نوبلوغ؛ در سن های مختلفی از ۱۱ سالگی تا ۱۴ سالگی شروع به پوشیدن سوتین می‌کنند. حتما نوجوانان این سوال مهم را از خود میپرسند که از چه سنی باید سوتین ببندیم؟

علائم بلوغ در دختران چیست؟

آغاز بلوغ؛ برابر است با زمان استفاده از اولین سوتین در خانم ها. پس ابتدا باید علایم بلوغ را در دختران نوجوان را بدانیم، سپس سوتین مناسب را انتخاب و اقدام به خرید لباس زیر زنانه کنیم.
علایم بلوغ در دختران و استفاده از سینه بند
شروع بلوغ؛ زمان مناسب برای استفاده از اولین سوتین شما است.

رشد سینه، نشانه ای از آغاز بلوغ :

دختران معمولاً از سن ۹ تا ۱۴ سالگی؛ بلوغ را آغاز میکنند. اولین نشانه بلوغ در بیشتر دختران؛ ایجاد نوک پستان است. رشد سینه یک طرف، زودتر از طرف دیگر ممکن است شروع شود. نوک سینه تا حدی حساس و زخم میشوند. رشد و درد ناهموار پستان، کاملاً طبیعی است و با گذشت زمان بهتر میشود. این یکی از نشانه های آغاز بلوغ در بانوان است.

رشد موی بدن :

موهای درشت؛ در زیر بغل و پاها و ناحیه تناسلی شروع به رشد می‌کنند. در بعضی از دختران حدود ( ۱۵درصد) این نشانه زودتر از جوانه زدن پستان ظاهر میشود.

ترشحات واژن :

بعضی از دختران، مقدار کمی ترشحات واژن سفید رنگ را تجربه میکنند که حدوداً ۶ الی ۱۲ ماه قبل از اولین قاعدگی شروع میشود. این یک پاسخ طبیعی به مقادیر فراوان استروژن در بدن خانم ها است.

قاعدگی (پریود) :

قاعدگی؛ قسمت طبیعی از رشد دختران است که معمولاً از سن ۱۱ تا ۱۴ سالگی شروع میشود. اکثر دختران نونهال؛ در طی دو تا سه سال بعد از رشد سینه، اولین قاعدگی خود را تجربه میکنند که این جدول زمانی می‌تواند متفاوت باشد.
خانم ها باید بدانند هیچ اشکالی ندارد که در این مورد صحبت کنند و درباره آن سوال کنند. ممکن است بعضی از دختران در سن بلوغ؛ با اولین قاعدگی خون قرمز روشن یا بعضی دیگر ترشحات قهوه ای ببیند که هر دو طبیعی است.

آنها به طور معمول؛ ماهانه یک بار پریود میشوند، اما ممکن است در چند سال اول پریودی یا قاعدگی نامنظم داشته باشند. زیرا بدن با تغییرات فیزیولوژیکی سازگار میشود. همچنین درد و گرفتگی شکم؛ در این دوران طبیعی است که با قرص های مسکن مانند ایبوپروفن، کاهش مییابد. در غیر این صورت باید با متخصص صحبت کنید. در زمان قاعدگی بهتر است از شورتکس یا شورت عادت ماهانه استفاده کنید.

افزایش قد؛

یک از نشانه های رسیدن به سن بلوغ، افزایش چشم گیر قد است. رشد قد در دختران نونهال، زود تر از پسران اتفاق می‌افتد. سریعترین میزان رشد قد در دختران؛ بین زمانی که نوک سینه ظاهر میشوند و حدود شش ماه قبل از پریود شدن آنها اتفاق می‌افتد. هنگامی که دختری اولین پریود خود را تجربه کند؛ رشد قدی او کاهش میابد. بیشتر دختران به بلوغ رسیده؛ بعد از پریود شدن فقط یک تا ۲ اینچ رشد میکنند و افزایش قد بیشتر از آن معمول نیست.

تغییرات مشترک:

بعضی از تغییرات مشترک در دوران بلوغ خانم ها؛ مانند جوش و آکنه اتفاق می‌افتد که مربوط به تغییر در سطح هورمون ها در این مدت می‌باشد. تعریق زیر بغل و افزایش بوی بدن، از دیگر تغییرات طبیعی است که دختران تمایل بیشتری برای رفتن به حمام و استفاده از شامپوی بیشتری برای موهای خود دارند.

 

زمان استفاده از اولین سوتین در دختران

در زمان بلوغ، سینه های شما رشد میکند و این زمان نیاز به استفاده از اولین سوتین است.

در صورت نیاز به پوشیدن سوتین؛ سن خاصی وجود ندارد و هنگامی که سینه های شما شروع به رشد میکنند و یا وقتی متوجه میشوید که دوستانتان شروع به پوشیدن سوتین می‌کنند، میتواند زمان مناسبی برای انتخاب اولین سوتین باشد. انتخاب اولین لباس زیر، میتواند مشکل باشد! زیرا بدن شما تغییر میکند و اینکه سایز سینه خود را به دست آورید، کار دشواری است.
لباس زیر راحتی و نخی که حالت تاپ دارند مانند نیم تنه و یا سوتین ورزشی را برای اولین سینه بند خود انتخاب کنید، تا احساس راحتی کنید.

* خرید شورت *

هیچ دلیلی ندارد که یک دختر جوان تازه به بلوغ رسیده؛ از سوتین های توری و فانتزی و اسفنج دار یا زیر سیم استفاده کند. آنها معمولاً برای دخترانی با سایز سینه بسیار بزرگ مناسب است و از آنجایی که سینه شما تازه شروع به رشد میکند، احتیاجی به آن نیست. برای مشاهده و خرید انواع سوتین مناسب، برای دختران نوجوان به فروشگاه لباس زیر معتبر، مانند گلپوش مراجعه بفرمایید.

با جزئیات استفاده از سوتین در سن بلوغ، آشنا شوید

یک دختر لازم است جزئیات و نحوه ی استفاده از انواع سوتین را بداند. برای مثال، یک دختر باید بداند که؛ نیازی به پوشیدن سوتین در شب نیست و وقتی دختری سینه هایش تازه شروع به رشد میکند؛ پوشیدن لباس زیر در شب لازم نیست.
برای اطلاع از انواع سوتین؛ مهم ترین کاربرد و ویژگی آنها که باید بدانید! به این مقاله از مجله گلپوش مراجعه بفرمایید.

بعضی از سوتین ها، دارای بالشتک (اسفنج) هستند، اما بعضی دیگر این پد را ندارند. میتوانید برای محافظت از سوتین در برابر آسیب در طی چرخه شستشو؛ از کیسه شستشو استفاده کنید که بسیار مناسب هستند.

چرا باید از لباس زیر استفاده کنیم!؟

سایز سینه در سن بلوغ، آیا سایز شما مناسب و استاندارد است!؟!
برای استفاده از اولین سوتین؛ سن بلوغ در دختران است.

آیا افزایش سایز سینه من در سن بلوغ؛ نرمال و استاندارد است!؟! برای جواب این سوال شما ابتدا باید بدانید که؛ در دوران بلوغ دختران، افزایش طبیعی هورمون استروژن که مسئول تغییر بدن است: باعث بزرگ شدن سینه ها میشود. تکامل سینه ها؛ به صورت توده کوچکی مانند تپه ریز، شروع میشود که با گذشت زمان رشد میکند. در مراحل اولیه رشد، پستان ها به صورت هسته های کوچک یا توده هایی ظاهر میشوند، که جوانه پستان نامیده میشود. این اتفاق معمولاً بین سن ۹ تا ۱۳ سالگی رخ میدهد، در حالی که در دیگران میتواند متفاوت باشد. بلوغ کامل سینه ها سه تا پنج سال طول میکشد.

مراحل رشد سینه ها در زمان بلوغ در خانم ها

مرحله اول: در مرحله اول (دوران کودکی) پستان ها صاف هستند و هیچ برجستگی ندارند.

رشد زودرس سینه: رشد پستان ها؛ معمولاً دو الی سه سال قبل از اولین قاعدگی اتفاق افتاده است که این ویژگی با جوانه های پستان مشخص میشود. در این مرحله، نوک سینه و اطراف آن شروع به گسترش میکند، بافت پستان شروع به رشد میکند و پستان ها به سختی قابل مشاهده است.

بزرگ شدن سینه: پستانها، در ابتدا شروع به بزرگ شدن به شکل مخلوط میکنند، سپس به شکل گرد تر درمی‌آیند. همچنین ممکن است که یک سینه، سریعتر از دیگری رشد کند.

آیا تفاوت در سایز سینه ها در یک فرد طبیعی است؟

اندازه سینه ها، در هر فرد میتواند متفاوت باشد و بستگی زیادی به ژنتیک دارد. برای مثال؛ اگر در خانواده سینه های بزرگتری دارید، در این صورت شما سینه های بزرگ تری خواهید داشت و برعکس. در مرحله بلوغ در دختران؛ سینه ها به طور مداوم، در حال رشد و بزرگ شدن هستند. این یک روند طبیعی در بدن است و شما نمیتوانید آن را تغیر دهید.

چگونه سایز اولین سوتین را پیدا کنیم؟

 

نحوه پیدا کردن و انتخاب؛ اولین سوتین بسیار مهم است، استفاده از سینه بند مناسب، می‌تواند تعداد زیادی از مشکلات دختران در مورد سوتین خود را کاهش دهد. برای مثال؛ یک سوتین با اندازه مناسب زخم و شکاف ایجاد نمیکند و در تن نمی‌لغزد. اینگونه، علاوه بر زیبای، تناسب و راحتی را هم در پی خواهد داشت. بنابراین منطقی است که مدتی را برای یادگیری اندازه گیری بپردازیم.

اندازه سوتین دو قسمت دارد: اندازه دور زیر سینه و اندازه دور سینه.

اندازه قفسه سینه؛ با یک عدد (۳۶،۳۴،۳۲ و …) نشان داده می‌شود. فنجان ها؛ قسمت هایی از سوتین هستند که سینه را نگه می‌دارند و اندازه آنها به صورت حروف (c,B,A,AA و …) است. سینه بند ها در اندازه های مختلفی وجود دارند که ترکیبات متفاوتی از اندازه قفسه سینه و فنجان هستند. بعضی از سازندگان سوتین، گزینه های کاپ را، در نیم سایز تولید و ارائه می‌کنند تا به دختران کمک کنند که راحت تر آنها را انتخاب کنند و داشته باشند.

دختران ممکن است از سینه های خود در حال رشد احساس خجالت کنند. بنابراین اگر مادر یا یک دوست به او، کمک کند تا اندازه سینه بند خود را پیدا کند.

روش اندازه گیری اولین سوتین در نوجوانان

مثال زیر نوعی روش اندازه گیری برای سایز اولین سوتین شما است. اگر در انتخاب خود مشکلی دارید توصیه می‌کنیم حتما، راهنمای انتخاب سایز سوتین برند گلپوش را مطالعه کنید.

◾ نوار را درست در زیر سینه های خود تا انتهای پشت قرار دهید. اندازه گیری نوار، باید روی پوست شما صاف باشد و مستقیماً از پشت بخورد. نه آنقدر محکم باشد که داخل آن فرو برود و نه خیلی شل باشد.

◾ اندازه گیری خود را یادداشت کنید و ۵ را به آن اضافه کنید. این اندازه قفسه سینه شماست.

◾ برای اندازه گیری فنجان،نوار اندازه گیری را در بدن در قسمت کامل سینه ها قرار دهید.

◾ این عدد را یادداشت کنید و اندازه گیری قفسه سینه را از آن کم کنید. اختلاف بین اعداد؛ راهی برای فهمیدن اندازه فنجان است. اگر اختلاف بین این دو عدد کمتر از ۱ بود، سایز شما AA می‌باشد. اگر اختلاف بین این دو عدد ۱ بود A و اگر این شماره ۲ بودB و…… .

مثال: اگر اندازه جام شما ۳۳ و اندازه قفسه سینه ۳۲ بود،اختلاف آن ۱ است بنابراین اندازه سوتین شما32A می‌باشد.

*خرید ست لباس زیر*

در زمان خرید اولین سوتین به چه مواردی توجه کنیم!؟

حتما به کیفیت و مشخصات لباس زیر که در جدول مشخصات درج گردیده توجه کنید.
سایز سوتین خود را بر اساس راهنمای انتخاب سایز سوتین مورد نظر انتخاب کنید. از پوشیدن سوتین های تنگ و یا گشاد خودداری کنید.
از فروشگاه معتبر خریداری کنید. نماد اعتماد ملی، ویدیو معرفی محصولات، پشتیبانی قوی و نماد ثبت شده از جمله خصوصیات فروشگاه تخصصی و معتبر لباس زیر است که نمونه آن را در فروشگاه لباس زیر lebassecret مشاهده خواهید کرد.
انواع سوتین را در این صفحه مشاهده کنید و بر اساس نیاز خود؛ مدل مناسب را برای خود برگزینید.
بهتر است از مدل های نیمتنه و یا سوتین ورزشی و یا لباس خواب راحتی زنانه استفاده کنید.

چند ساعت در روز سوتین ببندیم؟

هیچ محدودیت زمانی مشخص وجود ندارد که یک زن باید سوتین بپوشد. این به اندازه پستانها و نوع کار بستگی دارد. دلیل اصلی پوشیدن سوتین؛ حمایت از آنها هنگام کار است. دلایل دوم این است که از قرار گرفتن در معرض آنها در معرض آشکار قرار نگیرید ، یا برای افزایش اندازه پستان در کسانی که پستان کوچک دارند یا جلوگیری از لکه دار شدن با شیر در مادران شیرده. من فکر می‌کنم 8 ، 10 یا 12 ساعت باشد ، نباید تفاوت زیادی داشته باشد. با این وجود می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با یک جراح پلاستیک مشورت کنید.

نکات مهم در انتخاب اولین سوتین

نکات مهم و طلایی در انتخاب اولین سوتین شامل این موارد است:

حتما سوتین سایز مناسب را انتخاب کنید.
بهتر است از سوتین ورزشی برای انتخاب اولین سینه بند در دوران بلوغ استفاده کنید.
از ایجاد فشار به دختر نوجوان که در سن بلوغ است، پرهیز کنید.
زمانی که میخواهید برای اولین بار از سوتین استفاده کنید، از پوشیدن سینه بند در شب پرهیز کنید.
از جنس های نامناسب و بدون کیفیت و حساسیت زا در زمان خرید اولین سوتین، پرهیز کنید.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله از مجله گلپوش مطالعه کردید، محدودیت خاصی در مورد زمان پوشیدن سوتین و همچنین زمان استفاده از اولین سوتین وجود ندارد. دختران تازه به بلوغ رسیده بعد بر اساس فاکتورهای انتخابی که در بالا قید شد، انتخاب می‌کنند که چه زمانی و از چه نوعی سینه بندی برای اولین سوتین خود بهره بگیرند. تمام آن چیزی که برای انتخاب و یا خرید اولین سوتین باید بدانید را مطالعه کردید. اگر سوالی برایتان پیش آمده در قسمت نظر کاربران بنویسید تا متخصصان ما به آن ها پاسخ دهند. پیشنهاد می‌کنم سری مقالات آنچه درباره لباس زیر، مایو، بیکینی؛ شورت و سوتین باید بدانید را مطالعه کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.