تفاوت سوتین جک دار و فنر دار، اسفنجی چیست؟!

تفاوت سوتین جک دار و فنر دار، اسفنجی چیست؟!

تاریخچه تولید سوتین جک دار؛ به اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ میلادی در کانادا بر می‌گردد. شرکت “pigeonnant” با الهام گرفتن از نوعی سینه بند اروپایی «wonderbra» به معنای سینه کفتری، اقدام به تولید سوتین پد دار کرد. در میان انواع سوتین ها، سینه بند جک دار از محبوبیت خاصی برخوردار است. این مدل از سوتین ها؛ با بهره گیری از پدهایی در کاپ سوتین، باعث میشوند سینه ها به سمت بالا فرم بگیرند و همچنین به کم کردن فاصله بین سینه ها کمک میکند. سینه بند جک دار؛ علاوه بر فرم دهی و زیبایی، موجب افزایش ظاهری سایز سینه ها (یک سایز و حتی بیشتر) می‌شود.
ما سعی داریم با ارائه مطالب مهم؛ از جمله ویژگی ها و کاربردهای هر یک از این دو مدل سوتین و تفاوت آنها به شما در انتخاب سینه بند مناسب کمک کنیم.

 

 

 

تفاوت سوتین جک دار و فنردار چیست؟

سوتین های جک دار و فنر دار چه تفاوتی با هم دارند؟
سوتین جک دار چیست؟

انواع جدیدی از سوتین ها از قبیل جک دار (jack with bra) و فنردار حدودا از سه دهه قبل وارد بازار ایران شدند. سوتین های جک دار و فنردار؛ در مدل ها و انواع گوناگونی هستند که مورد استقبال بانوان بیشماری قرارگرفته اند. اما به راستی تفاوت سوتین جک دار و فنر دار چیست؟!

برای مشاهده و یا خرید سوتین جکدار در مدل های مختلف و با تخفیف استثنایی در جشنواره گلپوش شرکت بفرمایید.

سوتین جک دار؛ جزو سوتین های پرطرفدار بین بانوان است.

کاربردهای سوتین جک دار

همانطور که در بالا گفته شد، در کاپ این سوتین ها از جک یا پد به منظور فرم دادن سینه ها استفاده شده است. در بعضی از این سوتین ها؛ جک به صورت یکپارچه در کاپ قرار گرفته است و در بعضی دیگر امکان خارج کردن اسفنج از کاپ وجود دارد و میتوان از آن به صورت ساده هم استفاده کرد.
به طور کلی کاربرد این لباس زیر زنانه بیشتر برای افرادی است که دارای بالاتنه و سینه های کوچک می باشند، یا به دلیل افزایش سن دچار افتادگی سینه شده اند.

*خرید ست لباس زیر*

برای مشاهده و یا خرید شیکترین و جدیدترین مدل های لباس زیر به فروشگاه گلپوش، مراجعه بفرمایید.
ست شورت و سوتین اسفنجی یا جک دار ابی رنگ که سینه را به سمت بالا لیفت می دهد.

سوتین جک دار یک الی دو سایز، اندازه سینه را افزایش می دهد.

سینه بندهای جک دار؛ که به آن سوتین اسفنجی نیز گفته می‌شود، مانع از افتادگی و شل شدن سینه ها به مرور زمان میشوند. خانم هایی که سایز سینه کوچکی دارند، با بهره گیری از این سینه بندها می‌توانند یک تا دو سایز افزایش سایز پستان داشته باشند؛ همچنین برای زنانی با فاصله زیاد سینه بسیار مفید است.

ویژگی های سوتین جک دار

میزان فرم دهی در این مدل سوتین متفاوت است. این سینه بندها؛ از نظر شدت تغییر ایستادگی فرم سینه ها به سه دسته کم، متوسط و شدید تقسیم و در بازار ارائه می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی های بارز این سوتین، قابل تنظیم بودن پدهای موجود در کاپ است. این ویژگی؛ خروج جک از داخل کاپ ها این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید به صورت ساده از این سینه بندها بهره بگیرید.

سوتین های جک دار؛ در دو نوع ثابت و تنظیم شونده تولید میشوند. سینه بند اسفنجی، در رنگ ها و طرح های متنوع با توجه به نیاز بانوان عرضه خواهند شد. یکی دیگر از ویژگی های این سوتین ها، کم بود گردش هوا در داخل کاپ می‌باشد.

عوارض سوتین جکدار چیست؟

در مورد عوارض استفاده از سوتین جکدار، هنوز شواهد علمی وجود ندارد که استفاده از این مدل سینه بند را مورد انتقاد قرار دهد. به صورت کلی استفاده از سینه بند جکدار، هیچ عوارضی در پی ندارد.

تفاوت سوتین جک دار و اسفنجی چیست؟

بزرگترین فرق سوتین های جکدار با سینه بند اسفنجی در حجم کاپ بکار رفته در آنها است.

سینه بندهای جک دار و اسفنجی، همانند هم هستند و تفاوت چندانی با هم ندارند. وظیفه هر دو نوع سوتین لیفت دهی، فرم دهی سینه و بزرگ کردن آن است.
سوتین جک دار؛ دارای پد ضخیم یا به اصطلاح کلفت در بخش پایین سوتین است، اما سوتین اسفنجی یک لایه ی نازک در داخل کاپ دارد. سینه بند جک دار به دلیل اسفنج ضخیم به کار رفته در کاپ یک الی دو سایز، اندازه سینه را افزایش می‌دهد و سوتین اسفنجی (پد نازک داخل کاپ) فقط میتواند، نهایتا یک سایز سینه را افزایش دهد. اگر به دنبال بزرگ نشان دادن سینه های خود هستید از سوتین های جک دار غافل نشوید.

سوتین فنردار چیست؟

سوتین فنردار یا سیمی؛ یکی از لباس زیرهای پر طرفدار خانم ها است. علت قرارگیری این فنر در زیر سینه؛ فرم دهی سینه ها به سمت بالا میباشد. در داخل کاپ ها از هیچ اسفنجی استفاده نشده است. امکان بیرون زدن فنر موجود در داخل پارچه این سبک سوتین وجود دارد، که در این صورت میتوانید به راحتی فنر را در بیاورید و به صورت ساده استفاده کنید. البته در این صورت، کاربرد اصلی خود را از دست میدهد. برای مشاهده جدید ترین مدل های لباس زیر به فروشگاه لباس زیر گلپوش مراجعه بفرمایید.

*خرید لباس خواب*

کاربردهای سوتین فنردار

سینه بند فنردار باعث فرم دهی به سینه می شود و سینه را به سمت بالا لیفت می دهد.
سوتین فنردار، سینه را به سمت بالا میکشد.

فنر موجود در این مدل سینه بند، شکل سوتین را حفظ میکند و سینه ها را به سمت بالا نگه می‌دارد و پستانها را خوش فرم تر نشان میدهد. به طور کلی کسانی که به نسبت سینه های بزرگی را دارا هستند، به پشتیبانی سینه ها و لیفت دهی نیاز دارند، سینه بندهای فنردار؛ گزینه بسیار مناسبی برای این افراد میباشد.

ویژگی های سوتین فنردار

سوتین سیم دار برای استفاده دائم مناسب نسیت زیرا باعث آزار و خراش روی سینه می شود.
از سینه بند فنر دار بصورت مداوم استفاده نکنید.

سوتین های فنردار؛ در طرح های متنوعی ارائه می‌شوند. در بعضی از این انواع سوتین، برای شکل دهی بیشتر از فنرهای به شکل گودی عمیق بهره گرفته اند. از سینه بندهای سیمی؛ به علت فنر موجود در این سینه بندها، باید به صورت کوتاه مدت و غیر دائمی استفاده شود.
استفاده طولانی مدت از این مدل سینه بند، باعث ناراحتی و آزار شما خواهد شد. بهتر است سایز سوتین های فنری به درستی انتخاب شود تا فشار کمتری بر سینه شما وارد کرده و در نتیجه عوارض کمتری داشته باشد. با توجه به ویژگی های که این لباس زیر دارد، فروش خوبی در بازار پوشاک دارد.

سوتین اسفنجی به سینه ها فرم میدهدو درداخل کاپ سینه بند یک لایه پد نازک دارد.

سینه بند جک دار؛ دارای پد ضخیم داخل کاپ های سوتین میباشد و برای خانم های، با سینه کوچک جهت پر تر نشان دادن سینه ها مهم میباشد. سیم موجود در نوع فنر دار قابل جدا شدن است، که در این صورت سینه بند ظاهر اصلی خود را از دست می‌دهد. پد موجود در سوتین جک دار نیز عموما قابل جدا شدن است.

این نکته قابل ذکر است که؛ یک سینه بند هم می تواند فنردار باشد و هم جک دار (هم دارای سم زیر کاپ باشد و هم دارای اسفنج ضخیم).

سوتین فنر دار یا جک داری! کدام بهتر است!

سوتین فنر دار؛ به علت فشار فنر بر سینه ها می‌تواند باعث بروز درد در بافت سینه شود. در سوتین های سیم دار احتمال بیرون زدگی فنر از داخل کاپ و ایجاد خراش بر روی سینه هست.

در آوردن فنرها از داخل لباس زیر، باعث بلا استفاده شدن این سوتین میشود چون خاصیت اصلی خود و ظاهرش را از دست می‌دهد. اما سوتین جک دار از نظر سلامتی و پزشکی مسئله حادی به همراه ندارد. جک موجود در داخل کاپ سینه بند، اسفنجی عموما قابل تنظیم بوده و میتوانید در مواقع خاص در بیاورید که احساس راحتی کنید.

برای خرید، حتما به فروشگاه های اعتماد کنید؛ که علاوه بر داشتن نماد اعتماد، دارای فیلم تک تک محصولات لباس زیر خود باشند همانند فروشگاه معتبر برند گلپوش که می توانید خاطره خوش خرید لباس زیر را در آن تجربه کنید.

خرید سوتین ورزشی

شستشوی سوتین جک دار و فنر دار چگونه است؟

با توجه به استفاده از فنر و پد در کاپ این مدل از سینه بند زنانه، استفاده از محفظه شستشوی لباس زیر زنانه گلپوش، مانع از خراب شدن و پارگی آن ها در زمان شستشو با لباسشویی خواهد شد.
برای خرید انواع شورت، سوتین، مایو، بیکینی، کاستوم و… از فروشگاه گلپوش دیدن فرمایید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.