سوتین قزن از جلو یا سوتین قزن از پشت؟

تولیدکنندگان لباس زیر، معمولاً برای اینکه سوتینی با اندازهٔ مناسب و کاملاً اندازه تن شما تولید کنند، تمایل دارند تا از قزن ها استفاده کنند.

سوتین قزن از جلو یا سوتین قزن از پشت؟

با ما در این مطلب از وبلاگ گلپوش همراه باشید تا در مورد سوتین قزن از جلو یا سوتین قزن از پشت و مزایا و معایب این سوتین‌ها بیشتر بدانید.
در فروشگاه لباس زیر مشغول انتخاب و خرید سوتین هستید ناگهان در میان سوتین‌های معمولی، سوتینی که از جلو باز می‌شود، توجه شما را جلب می‌کند. نمی‌دانید که کدام سوتین را انتخاب کنید. سوتین قزن از جلو یا سوتین قزن از پشت؟!

قزن چیست؟

قزن یک مجموعهٔ مکمل (نر و ماده) است. که شامل یک قلاب و یک گیره است. قزن مانند دکمه و زیپ برای بستن و جفت کردن دو طرف لباس کاربرد دارد. قزن ها معمولاً از فلزات و گاهی از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند.

سوتین قزن دار چیست؟

قزن ها در لباس زیر و خصوصاً در سوتین‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند. به صورتی که در بیشتر سوتین‌های موجود در بازار، از قزن ها برای اتصال و بستن سوتین استفاده‌شده است.
آیا سوتین‌های قزن دار باهم تفاوت دارند؟

بله. گاهی سوتین‌های قزن دار تفاوت‌هایی باهم دارند. یک تفاوت مهم، تفاوت در جای قزن های آن‌هاست. سوتین‌های سنتی، قزن هایی در پشت و در قسمت کمر دارند. اما قزن برخی دیگر از سوتین‌ها، نیز در جلو و بین دو کاپ دوخته‌شده است. تفاوت دیگر، در تعداد قزن هاست. برخی از سوتین‌ها فقط دو ستون دوتایی قزن دارند. درحالی‌که در برخی از سوتین‌ها تا 6 ستون چهارتایی قزن دیده می‌شود.

چرا سوتین قزن دار استفاده کنیم؟

تولیدکنندگان لباس زیر، معمولاً برای اینکه سوتینی با اندازهٔ مناسب و کاملاً اندازه تن شما تولید کنند، تمایل دارند تا از قزن ها (معمولاً در قسمت پشت) استفاده کنند. البته سوتین‌هایی هم هستند که از زیپ و یا دکمه برای اتصال دو قسمت سوتین استفاده می‌کنند.
برخی از سوتین‌های ورزشی و سوتین‌های تینیجری نیز به دلیل استفاده از پارچه‌هایی با کشسانی بالا کاملاً یک تیکه و بدون قزن و زیپ و دکمه هستند. استفاده از سوتین‌های بدون قزن ساده و راحت به نظر می‌رسد. اما معمولاً عمر این‌گونه سوتین‌ها، کوتاه است. به دلیل از دست دادن خاصیت الاستیکی، زودتر از سوتین‌های قزن دار، گشاد و بلااستفاده می‌شوند. ضمن اینکه سوتین‌های بدون قزن، معمولاً طراحی ساده و اسپرتی دارند و آن‌چنان شیک و مجلسی نیستند.
استفاده از زیپ و دکمه نیز به‌عنوان اتصال‌دهنده برای سوتین خیلی مناسب نیست. زیپ‌ها، ممکن است خیلی زود خراب شوند. دکمه‌ها، نیز ممکن است بینشان باز بماند. علاوه بر این، برجستگی دکمه و زیپ از لباس رویی کاملاً مشخص می‌شود و این برای استایل شما زیبا نخواهد بود.

سوتین سنتی یا کلاسیک (قزن از پشت):

تولیدکنندگان لباس زیر، معمولاً جای قزن ها را به‌صورت کلاسیک آن یعنی در پشت سوتین و در قسمت کمر در نظر می‌گیرند. باز و بسته کردن قزن های پشت سوتین به‌مراتب سخت‌تر از قزن های جلوی آن است. خصوصاً برای دخترانی که به‌تازگی پوشیدن سوتین را تجربه می‌کنند.
شاید برای شما هم سؤال شده باشد، که چرا قزن ها را عمدتاً در پشت در نظر می‌گیرند، درحالی‌که باز کردن سوتین از جلو بسیار راحت‌تر است.

سوتین قزن از جلو یا سوتین قزن از پشت؟
سوتین قزن از جلو یا سوتین قزن از پشت؟

مزایای سوتین قزن از پشت چیست؟

سایز دقیق‌تر:
سوتین‌های قزن از پشت کاملاً اندازه تن شما می‌شوند. این در حالی ست که باید برای خرید سوتین‌های قزن از جلو، ازنظر سایز بیشتر دقت کرد تا کاملاً متناسب شما باشند.
تنظیم بهتر:
قزن های پشت سوتین، معمولاً حداقل سه ستون دارند. این باعث می‌شود، سوتین در چندین سایز قابل تنظیم باشد. این ویژگی خصوصاً برای سینه‌های در حال رشد و مادران شیرده اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل سوتین‌های شیردهی که سوتین پرستاری یا سوتین زایمان نیز نامیده می‌شوند، دارای تعداد قزن های بیشتری هستند. معمولاً سوتین شیردهی بین 4 تا 6 ستون قزن دارد. هر ستون قزن، باعث یک تا یک و نیم سانتی‌متر تغییر سایز در کمر سوتین می‌شود.
استفادهٔ بیشتر از سوتین:
حتماً برای شما پیش‌آمده است که پس از مدتی استفاده از سوتین، احساس کرده‌اید که کمی گشادتر از قبل شده است. سوتین‌ها پس از مدتی استفاده به دلیل تحرک، مناسب نبودن جنس پارچه، شست‌وشو و… گشادتر از قبل می‌شوند. اگر قزن ها در چندین ستون باشند، می‌توان در این موارد، قزن ها را در ستون قبلی تنظیم و قسمت کمر را مجدداً متناسب کرد. این مزیت باعث می‌شود، سوتین شما زمان بیشتری قابل‌استفاده باشد.
زیبایی بیشتر جلوی سوتین:
قرار گرفتن قزن ها در پشت باعث می‌شود، طراحان، دستشان در طراحی قسمت جلویی سوتین بیشتر باز باشد. برخی از سوتین‌های جلوباز، چندین ردیف و ستون قزن دارند. این باعث شده، که محل اتصال دو کاپ ضخیم‌تر و بیشتر به نیم‌تنه‌ها شبیه شوند. اما سوتین‌های سنتی، محل اتصال بین دو کاپشان، ظریف‌تر است.
مطمئن‌تر بودن:
بیشتر سوتین‌های جلوباز فقط با یک قزن از قسمت جلو به هم متصل شده‌اند. در صورت شکستن و یا باز شدن قزن، سوتین کاملاً آزاد و رها خواهد شد. اما سوتین‌های سنتی کاملاً محل اتصال محکمی دارند.
قابل‌استفاده برای سینه‌های سایز بزرگ:
سوتین‌هایی که فقط با یک قزن از جلو بسته می‌شوند، برای سایزهای بزرگ مثل 90 و 95 خیلی مناسب نیستند. بنابراین توصیهٔ گلپوش برای سایزهای بالا، استفاده از سوتین‌های قزن از پشت است.

شما می‌توانید انواع سوتین‌ها را در سایت فروشگاه گلپوش ببینید و به‌صورت آنلاین تهیه و در هر نقطه از ایران عزیز تحویل بگیرید.

سوتین قزن از جلو یا سوتین قزن از پشت؟
سوتین قزن از جلو یا سوتین قزن از پشت؟

سوتین جلوباز (قزن از جلو):

آیا لباسی جذب دارید و نمی‌خواهید جای قزن های سوتین از پشت برجسته باشد؟!
آیا دختری هستید که به‌تازگی پوشیدن سوتین را شروع کردید و در فیکس کردن سوتین کم‌تجربه‌اید؟
آیا به دلیل مشکل جسمی بستن قزن های پشت سوتین برای شما سخت و آزاردهنده است؟!
سوتین جلوباز، حلال مشکلات شماست!!! سوتین جلوباز، سوتینی است که قزن آن در قسمت جلو قرار دارد.
در تصویر زیر یک سوتین جک دار جلو بازشو را مشاهده می‌کنید.

مزایای سوتین قزن از جلو چیست؟

راحتی بیشتر در بستن سوتین:
سوتین‌های جلوباز به‌راحتی باز و بسته می‌شوند. این مزیت شاید برای بانوانی که سالیان متمادی به بستن قزن های پشت سوتین عادت کرده‌اند، خیلی به نظر نیاید اما برای دختران نوجوان و یا افرادی که محدودیت حرکتی دارند، بسیار بااهمیت است. فیلم‌های زیر را مشاهده نمایید تا نحوهٔ باز و بسته کردن قزن سوتین جلوباز را ببینید.
زیبایی بیشتر پشت سوتین:
به دلیل اینکه طراحی این‌گونه سوتین‌ها به‌گونه‌ای ست که در قسمت پشت قزن ندارد، از اشکال مختلف و خاص گیپور و دانتل برای تزئین قسمت پشت این سوتین‌ها استفاده می‌شود. این باعث می‌شود، سوتین‌هایی بسیار شیک و خاص تولید شود.
برجسته نبودن پشت کمر:
هنگامی‌که از سوتین‌های سنتی استفاده می‌کنیم، همواره در قسمت پشت قسمتی برآمده که مربوط به‌جای قزن هاست کاملاً قابل‌مشاهده است. درحالی‌که سوتین‌های جلوباز، معمولاً پشت صاف و یکدستی دارند.
امکان شیردهی:
ممکن است شما در دورهٔ شیردهی قرار داشته باشید. و دلتان بخواهد یک سوتین مجلسی و شیک را امتحان کنید. پیشنهاد ما به شما سوتین جلوباز است. زیرا دسترسی به سینه‌ها با این نوع از سینه‌بندها بسیار آسان‌تر است. و در ضمن حفظ زیبایی، امکان شیردهی سریع و بدون دغدغه به نوزادتان را نیز خواهید داشت.
ایجاد تنوع در رابطهٔ زناشویی:
بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند که برای شروع رابطه، سوتین توسط همسرشان باز شود. سوتین جلوباز، بسیار راحت‌تر از سوتین‌های سنتی می‌تواند باعث ایجاد یک تنوع رابطهٔ زوجین شود.

شما می‌توانید مدل‌های متنوعی از سوتین‌های جلوباز و سایر لباس زیرهای زنانه از جمله شورت و بیکینی و مایو و کاستوم را در گلپوش ببینید و به‌صورت آنلاین تهیه و در هر نقطه از ایران عزیز تحویل بگیرید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.