همه چیز درباره ی سوتین بارداری

همه چیز درباره ی سوتین بارداری

همه چیز درباره ی سوتین بارداری

در این مقاله همه چیز درباره ی سوتین بارداری و موضوعات مرتبط با آن بررسی خواهد شد و راهکارهای مناسب برای هرکدام خدمت شما ارائه میشود.

مقدمه

یکی از مراحل زیبا، شیرین و در عین حال ، بسیار حساس برای خانم ها ، دوران بارداری است. این دوران ، مملو از امید و آرزوها و در کنار آن ها ، اندکی نگرانی و دلهره می باشد.

مادران امروزی

امروزه ، مادران ، با حساسیت زیادی ، این دوران را طی می کنند و با آگاهی از تاثیر بسیار زیادی که این دوران، می تواند بر جسم و روان فرزندشان بگذارد ، به دنبال علم و آگاهی در مورد تمام مراحل و تغییرات آن هستند.

یکی از مراحل دوست داشتنی دوران بارداری ، خرید لباس های بارداری متنوع می باشد . خرید پیراهن ها و شلوارهای بارداری ، خیلی رایج است ولی متاسفانه ، کمتر کسی به فکر خرید سوتین مخصوص بارداری است .

چرا باید سوتین بارداری تهیه شود ؟

همان طور که همه می دانیم ، درطی دوران بارداری ، روند زندگی بانوان باردار ، دست خوش تغییرات زیادی است ، از رژیم غذایی روزانه گرفته تا پوشاک و خلق و خوی بانوان . در این دوران ، تغییرات هورمونی ، باعث تغییرات بسیار زیادی ، چه از نظر جسمی و چه روحی و روانی در زنان ، می شود .

با اطلاع از این که سینه ها ، از اندام های مهم و حساس و آسیب پذیر در زنان هستند و آگاهی از رشد و تغییر سایز آن ها ، در این دوران ، آیا مراقبت از سینه ها ، شرط احتیاط و عقل، نمی باشد؟

فروشگاه گلپوش ، در ادامه ی نیاز سنجی وتقاضاهای شما عزیزان ، در حیطه ی پوشاک ، مقاله ای را اراِئه می کند که به سوالات متداولی که مادران جوان ، به ویژه ، مادرانی با اولین تجربه ی بارداری ، در ذهن دارند، تا جای ممکن ، پاسخ گوید.

ممکن است بپرسید ، چه زمانی مجبور به خرید سوتین بارداری خواهید بود؟

یک سینه بند بارداری مناسب ، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

آیا درطی تمام ۹ ماه بارداری باید از آن استفاده کرد؟ و سوالات رایج دیگر.

همه چیز درباره ی سوتین بارداری
همه چیز درباره ی سوتین بارداری

چه زمانی باید سوتین بارداری ، تهیه شود ؟

همه چیز ، بستگی به شما دارد. به شما و بدنتان .

در واقع ، زمان مشخصی را نمی توان اعلام کرد که برای تمام زنان ، مشترک باشد و همه در تاریخ مشخصی از بارداری خود ، نیاز به پوشیدن سوتین بارداری داشته باشند ، ولی در حالت کلی ، تغییرات مشترکی در سینه های اکثر زنان روی می دهد که اغلب ، مشترک است ، ولی هنوز هم ، استثناء ، ممکن است وجود داشته باشد .

معمولاً در هفته های اول بارداری ، اندکی درد سینه ، ممکن است اولین علامت از بارداری شما باشد. سایز سینه ها در هر سه ماه ، تغییرات مشهودی دارد که اغلب زنان ، شاهد آن خواهند بود.

تغییرات سینه ها در دوران بارداری

۱-سه ماهه ی اول (هفته ی۱ تا هفته ی ۱۲)

متداول ترین تغییراتی که در این سه ماهه ، می توانید در سینه های خود انتظار داشته باشید ،

عبارتند از :

تورم سینه ها
اندکی درد در سینه
حساس شدن سینه ها
احتمال بزرگ تر شدن و قابل مشاهده تر شدن رگ های موجود در سینه ها
احساس پر بودن ، در سینه ها
کمی درد در زیر بغل

همان طور که گفته شد ،

این علائم ، برای همه ی زنان ، حتمی نیست ولی ، رایج ترین علائم ، در تغییر سینه ها است.

رشد سینه ها

از آن جایی که سینه های شما ، شروع به رشد و تغییر می کنند ، نیاز به سوتینی دارید که از این تغییرات جدید ، پشتیبانی نماید ، راحتی شما و سینه شما در این دوران ،بسیار مهم است .

پس هرگز بعد از احساس شروع تغییرات ، به استفاده از سوتین های معمولی گذشته و یا انواع کاستوم و لباس زیرهای فانتزی ، ادامه ندهید .

همه چیز درباره ی سوتین بارداری
همه چیز درباره ی سوتین بارداری

نکته:

در سه ماهه ی اول بارداری ،

به هیچ وجه ، از سوتین های تنگ و جذب و ناراحت کننده ، استفاده نکنید

سه ماه ی دوم بارداری (هفته ی ۱۳ تا هفته ی ۲۶ بارداری )

با رشد مجاری شیر ، سینه های شما ، همچنان سنگین تر می شوند .
ممکن است ترشح شیر آغوز را از سینه های خود تجربه کنید.
احتمالا تغییر سایز سینه های شما ، به قدری واضح است که خود ، متوجه آن شده اید و نیاز به خرید سوتین با سایز بالاتر، را حس می کنید .

با تغییراتی که در سه ماهه ی دوم بارداری در بدن هر زن اتفاق می افتد ، برخی از آنها ، تصمیم می گیرند که از همان سوتین های معمولی خود ، با سایزی بزرگتر ، استفاده نمایند .

سه ماهه ی سوم ( هفته ی ۲۷ تا پایان بارداری )

پایان بارداری ، محسوب می شود و دقیقاً زمانی است که بدن شما برای زایمان آماده می شود و تغییراتی که در طی این روزهای نسبتاً سخت ، متداول است ، عبارتند است از :

سنگین تر شدن و افزایش سایز سینه ها و ادامه ی این روند
تغییر احتمتای نوک سینه ها و بزرگ شدن آنها
احتمال تیره شدن نوک سینه ها
احتمال خشکی و خارش روی سینه ها

سه ماهه ی سوم خرید و استفاده از یک سوتین بارداری بسیار ویژه و راحت ، از ضروریات برای کسانی محسوب می شود که تغییرات بسیار محسوس را در این دوران شاهد بوده اند .

نکته :

بسیار اقتصادی خواهد بود اگر در این سه ماهه ، به جای یک سوتین مخصوص بارداری ، سینه بند شیردهی استاندارد ، تهیه کنید که ضمن دارا بودن ویژگی های سینه بند بارداری ، امکان شیر دادن راحت تر را هم در آینده ی نزدیک ، برای شما فراهم نماید .

۴- سه ماهه ی چهارم بارداری ( تولد تا سه ماهگی نوزاد )

از زمان به دنیا آمدن نوزاد ، تا حدوداً سه ماهگی ، روزهایی هستند که با تولید شیر فراوان ، در سینه ها سایز آنها مدام و دائماً در حال بزرگتر شدن و پس از تغذیه ی کودک کاهش سایز دوباره هستند و بی دقتی در انتخاب سوتین مناسب ، علاوه بر رنج و سختی مادر، ممکن است ،

شما را با ورم پستان و انسداد مجاری شیر و . . . روبرو کند .

تغییرات اصلی

این تغییرات ، در زنان مختلف می تواند متفاوت ، باشد و شدت آنها هم ، همینطور . بنابراین ، شما هستید که با ، دقت در این تغییرات ، تعیین می کنید که چه زمانی برای تهیه ی سوتین حاملگی برای شما مناسب است؟

مطالعات ، نشان می دهند که ، بسیاری از خانم ها ، از سینه بند هایی که سایز نامناسب دارند ، استفاده می کنند .

نشانه های سوتین مناسب

برای اطلاع از نشانه های یک سوتین ، با سایز نامناسب و عوارض پوشیدن آن می توانید به مقاله ای مربوط به انتخاب سوتین مناسب است و که پیش تر در “فروشگاه گلپوش ” قرار داده شده است ، مراجعه نمائید .

در واقع ، سوتین نامناسب ، عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت ، به ویژه اگر در دوران حساس بارداری و یا شیردهی قرار داشته باشید .

ویژگی های یک سوتین بارداری مناسب چیست ؟

سوتین حاملگی باید نرم ، انعطاف پذیر و کشی است و در عین حال ، قدرت پشتیبانی زیادی دارد .
فاقد فنر است .
کمترین فشار را به زیر سینه ها و زیر بغل وارد می کند .
از پارچه های با کیفیت و نرم و عرق گیر تهیه می شود .
رکاب های شانه ، پهن و دارای قدرت پشتیبانی بالا هستند .
سوتین حاملگی دارای کاپ های سینه بزرگ و جا دار هستند
قابلیت تنظیم و تغییر سایز در آنها بالا است .

چه نوع پارچه ای برای تهیه ی سوتین بارداری مناسب است ؟

سینه بندهای معمولی ، اغلب از ترکیبی از ویسکوز و پلی استر ساخته می شوند ، در حالی که در تهیه ی سوتین حاملگی و شیردهی و اصولا حتی شورت های دوران بارداری ، ترکیبی از نایلون و اسپندکس با روکش پنبه ای ، باعث می شود علاوه بر راحتی و بهداشتی بودن این محصولات ، دوام و انعطاف آنها هم فراهم شود.

پارچه ی این محصولات باید ضمن سبک بودن امکان تنفس پوست و جذب عرق را هم ، فراهم آورد .

همه چیز درباره ی سوتین بارداری
همه چیز درباره ی سوتین بارداری

آیا سایز سینه های شما ، به اندازه ی سابق باز می گردند ؟

این که شما بتوانید دوباره از سوتین هایی در سایز های سابق خودتان استفاده کنید یا خیر به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از :

ژنتیک : این جا هم ، زنتیک ، حرف اول ر ا می زند ! مهترین عامل ، ویژگی های ژنتیکی است که تعیین می‌کند ، پس از بارداری و شیردهی ، شما چه سایزی پیدا خواهید کرد ؟
مدت زمان شیردهی : طی فرآیند بارداری و زایمان ، سیستم بدن مادر ، برای تغذیه ی نوزاد ، آماده می‌شود و با رشد مجاری شیر و سینه ها ، امکان تغذیه ی نوزادان فراهم می شود .

روزی نوزادان

خداوند روزی و غذای حیات بخش نوزادان را ، به امانت ، نزد مادران قرار داده و سلامت مادران را م در گرو تغذیه‌ی کامل نوزادان با شیر مادر قرار می دهد .

هر چه نوزاد در طی دو سال ، بیشتر شیر بمکد علاوه بر سلامتی نوزاد و مادر ، احتمال بازگشت سینه ها به سایز سابق و قبلی نیز افزایش می یابد .

وزنی که در دوران بارداری و شیردهی کسب کرده اید : هرچه اضافه وزن شما در این دوران بیشتر باشد ، مشکل تر خواهید توانست به سایز سابق خود باز گردید .

آیا کسانی که قصد شیردهی ندارند هم نیاز به سوتین بارداری و شیردهی دارند ؟

بله ! مهم نیست شما به هر دلیلی از شیر دادن به نوزاد خود محروم شوید ، مسئله این جا است که از اوایل بارداری تا مدتی پس از تولد نوزاد سینه ها در حال رشد و تغییر هستند و اگر در این مدت ، از مراقبت از آنها غافل شوید ، ممکن است عوارض آن ، برای شما ، جبران ناپذیر باشد .

به چه تعداد سوتین حاملگی نیاز داریم ؟

خطرات سوتین معمولی در دوران بارداری و شیردهی دلیل خرید سوتین های بارداری فقط تغییر سایز نیست ،

یک سوتین یا لباس خواب نامناسب نامناسب می تواند بر جریان خون در قسمت سینه تاثیر بگذارد ، غدد لنفاوی در زیر بغل را تحت فشار قرار دهند و یا باعث مسدود شدن مجاری شیری و ورم پستان شوند ، اگر از پارچه های بی کیفیت در تهیه ی آنها استفاده شده باشد ، باعث ایجاد حسایت پوستی در نوک سینه و ایجاد مشکل در شیردهی خواهد کرد و اگر پشتیبانی لازم را از سینه ها نداشته باشد باعث ایجاد درد های مزمن در کمر و گردن و شانه خواهد شد .

تفاوت سینه بند های معمولی با سینه بند های بارداری

سوتین های معمولی ، در سبک ها و رنگ های مختلف و سطوح راحتی متفاوت تولید می شوند و معمولاً اولین فاکتور مهم باری تولید آنها ، زیبایی ، مد و پرفروش بودن آنها می باشد . به همین دلیل ، راحتی ، بهداشتی بودن و کیفیت آنها معمولاً زیاد مورد توجه قرار گرفته نشده است .

ولی در مقابل آنها ، سوتین حاملگی قرار دارند که شاید در زیبایی ، نتوانند با مد روز رقابت کنند ، ولی با هدف تامین راحتی ، سلامت و بهداشت زنان در دورانی حساس از زندگی آنها و فرزندشان ، تهیه می شوند و از پارچه و نخ با کیفیت ، دوختی راحت و ایمن و با در نظر گرفتن تمام تغییرات ممکن ، در این دوران تهیه می‌شوند .

چطور صرفه جویی کنیم ؟

با توجه به این که در دوران بارداری و حتی شیردهی ، سینه ها رشد و تغییرات پیش بینی نشده ای دارند ، می توان از رابط های تغییر سایز سوتین که در فروشگاه آرام دل موجود می باشد استفاده نمود تا مجبور به خرید و تعویض های غیر ضروری سینه بند خود نباشید ، همچنین می توانید از سینه بندهای استاندارد بارداری،استفاده کنیم که انعطاف و قابلیت تغییر سایز بیشتری نسبت به سایر سوتین ها داشته باشند.

بعد از دوران بارداری استفاده از گن های مناسب جهت تعادل و تناسب اندام فراموش نشود.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.