همه چیز در مورد شورتکس یا شورت مخصوص قاعدگی

همه چیز در مورد شورتکس یا شورت مخصوص قاعدگی

شورتکس، نیاز اساسی خانم ها برای داشتن لباس زیر مناسب در زمان پریودی را بر طرف میکند، اما مهم است که همه چیز در مورد شورتکس یا شورت مخصوص قاعدگی را بشناسید و بهترین مدل و جنس این سبک لباس زیر پریودی را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. در این مقاله از مجله گلپوش، اطلاعات لازم در مورد شورتکس (thinx) یا همان شورت پریودی؛ انواع مدل و جنس آن ها را مطالعه میکنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. بانوان، با توجه به فیزیک بدنی، نیاز به لباس زیر های دارند که در زمان پریودی یا همان قاعدگی، از آن استفاده کنند. این نیاز اساسی خانم ها؛ موجب طراحی و تولید شورت پریودی یا همان شورتکس شد. از این نوع از لباس زیر زنانه به عنوان شورت مخصوص دوران قاعدگی نیز یاد میکنند.

 

همه چیز در مورد شورتکس یا شورت مخصوص قاعدگی
همه چیز در مورد شورتکس یا شورت مخصوص قاعدگی

 

چرا به شورتکس نیاز داریم؟

شورتکس ها؛ شبیه لباس زیر معمولی به نظر میرسند، اما دارای یک لایه اضافه خاصی هستند که به جلوگیری از نفوذ خون به لباس در زمان پریودی کمک میکنند. این کار، مانع از گسترش خون به سایز لباس ها در زمان عادت ماهانه میشود.
شورتکس یا همان شورت قاعدگی که در زمان پرودی مورد استفاده قرار می گیرد
از این نوع شورت بهداشتی؛ در زمان قاعدگی، توسط خانم ها برای جلوگیری از نفوذ استفاده می شود.

بسیاری از بانوان عزیز، در زمان پیش از قاعدگی و یا بعد از آن، دچار لکه بینی میشوند که لباس زیر و شلوارشان را کثیف میکند. این موضوع کاملا ناراحت کننده و آزار دهنده است، بخصوص اگر در اداره در حال کار و یا در دانشگاه باشید. برای جلوگیری از نفوذ خون پریودی؛ از شورتکس یا شورت بهداشتی استفاده میکنند.

در پایین جواب این سوالات را خواهید گرفت:

چرا در کمد لباس زیر زنانه هر بانویی باید شورتکس باشد؟
در چه مواقعی میتوان به این شورت های قاعدگی اعتماد کرد؟
آیا این لباس زیر محبوب عفونت زا نیست؟

شورتکس یا شورت پریودی زنانه چیست و چه کاربردی دارد؟

شورتکس یا شورت قاعدگی؛ که در زبان انگلیسی به آن (Thinx) میگویند، یک شورت فاق بلند است که از قسمت فاق تا پشت شورت (قسمت کمر) پارچه ای سه لایه دارد. یک لایه آن پارچه و لایه دوم مشمایی و مشبک هست (که خون را به خود جذب میکند) و لایه آخر پارچه ای، عموما از جنس ویکسوز و یا نخ است که در دوران پریودی ماهانه مورد استفاده قرار میگیرد. به این مدل از انوع شورت، لباس زیر پشتیبان یا شورت پریودی نیز میگویند.

بهترین جنس شورتکس چیست؟

شورت های مخصوص دوران قاعدگی؛ از جنس های مختلف پلاستیک، ویسکوز، نخی و .. موجود هستند، اما چون شورت پریودی یا همان شورتکس؛ در زمان قاعدگی مورد استفاده قرار گرفته و به صورت مستقیم با اندام های خصوصی بانوان در ارتباط است، مهم است که بهترین جنس را برای این نوع لباس زیر انتخاب کنید. بهترین جنس برای این نوع لباس زیر پریودی؛ جنس نخی است.

این جنس از شورتکس یا شورت مخصوص قاعدگی، به دلیل تنفس پذیری و قدرت جذب بالا و ضد میکروب بودن، بهترین انتخاب برای شما بانوان عزیز خواهد بود.

آیا در زمان استفاده از شورتکس دیگر نیازی به استفاده از پد بهداشتی یا کاپ قاعدگی نداریم؟

همان طور که در بالا اشاره شد، شاید برای خیلی از شما پیش آماده باشد که در دوران قاعدگی یا پریودی؛ در حالی که از پدهای بهداشتی، کاپ قاعدگی و تامپون استفاده کرده اید، باز لکه های خون نشت کرده و لباس های شما کثیف شده اند. این موقعیت استرس زایی برای شما میسازد.

استفاده از شورت قاعدگی؛ به تنهایی در دوران پریودی ماهانه کافی نیست، چرا که در این دوران، میزان خونریزی بسیار زیاد است. از این شورت بهداشتی، در روزهای که میزان خونریزی شدید است، همراه با پد و یا دیگر لوازم بهداشتی میتوان استفاده کرد تا اگر خون نشت کرد به داخل لایه محافظ شورتکس نفوذ کرده و لباس شما کثیف نشود.

ناگفته نماند، در روزهای آخر و روزهای پیش از قاعدگی که فقط دچار لکه بینی میشوید، میتوانید از این شورت پشتیبان به تنهایی استفاده کنید.
چرا باید از شورتکس یا شورت مخصوص قاعدگی استفاده کنیم؟

چرا باید از شورت قاعدگی استفاده کنیم؟

دلایل استفاده از شورت قاعدگی یا همان شورتکس را در زیر مشاهده می کنید.

این شورت های فاق بلند پریودی؛ ضد نشت با فیبر مناسب هستند و با خیال راحت میتوانید از آنها استفاده کنید.
یک شورتکس با کیفیت؛ قابلیت عبور و خروج هوا را دارد.
این مدل از لباس زیر بهداشتی زنانه؛ در برابر انواع باکتری ها و میکروب ها مقاوم هستند.
شورت های قاعدگی بهداشتی حتما دارای فاق های نخی و ضد حساسیت هستند.
نسبت به شورت های یکبار مصرف که در این دوران استفاده میشوند، بسیار مقرون به صرفه هستند. چندین ماه میتوان از آنها استفاده کرد.
به شما آسودگی خیال میدهد و با خیال آسوده در دوران عادت ماهانه، میتوانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

 

همه چیز در مورد شورتکس یا شورت مخصوص قاعدگی
همه چیز در مورد شورتکس یا شورت مخصوص قاعدگی

آیا شورت قاعدگی عفونت زا است ؟

در پاسخ به این سوال که آیا شورت قاعدگی عفونت زا است یا خیر! باید گفت که این باور کاملا غلط است. درست است که شورتکس خون را جذب لایه محافظ خود میکند اما با شستشویی مداوم این لباس زیر؛ هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. شما در حالت عادی روزی دوبار این شورت را عوض کنید و در دوران قاعدگی که خون جذب شورت شده بلافاصله آن را بشویید. که در ادامه به نحوه ی شستشویی شورتکس پرداختیم.

در کل خانم ها باید از لباس زیر زنانه با کیفیت استفاده کنند. برای مشاهده و خرید با کیفیت ترین و شیکترین مدل های شورت و سوتین زنان به گلپوش مراجعه بفرمایید.

نحوه ی شستشویی شورتکس

این نوع از شورت قاعدگی؛ را هم مانند لباس زیرهای دیگر بهتر است با دست بشویید. شورتکس ها چون خون دوران پریودی را به جذب خود میکنند مهم هست که حتما با آب سرد شسته شوند. از شوینده های مخصوص لباس زیر برای شستشوی شورتکس استفاده کنید. حتما بعد از شستشو آن را در مقابل نور خورشید و هوای آزاد بگذارید تا خشک شود و اگر میکروبی باقی مانده نابود شود.

قیمت شورتکس یا شورت مخصوص قاعدگی

یکی از ملاک های انتخاب در خرید شورتکس، قیمت آن است. توصیه میکنیم از شورتکس های با کیفیت عالی و قیمت مناسب استفاده کنید. شرکت های بزرگی در عرصه تولید و واردات لباس زیر و شورتکس در ایران وجود دارد. از جمله این شرکت ها میتوان به فروشگاه گلپوش اشاره کرد.

در این مقاله، سعی کردیم به شما کمک کنیم که شورتکس (THINX) یا شورت پریودی و کاربرد آن را بشناسید و حتما به این موضوع آگاه شدید که داشتن شورت قاعدگی علاوه بر لازم بودن به بانوان آرامش خیال میدهد. حتما در زمان خرید مطمئن شوید که جنس رویه شورتکس از نخ باشد و کیفیت بالایی داشته باشد. به شما پیشنهاد میکنیم به گلپوش مراجعه کرده و از انواع متنوع شورت مخصوص قاعدگی ، ست لباس زیر، انواع کاستوم، گن و…دیدن فرمایید و با خیال راحت خرید کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.