پارچه‌ توری ابریشمی

پارچه‌ توری ابریشمی

پارچه‌ توری ابریشمی

آشنایی با پارچه توری ابریشمی

پارچه‌ی توری ابریشمی معمولا برای درست کردن لباس‌های عروسی از آن استفاده می‌شود و معمولا از آن به عنوان لباسی که برای اجرا کنندگان نمایش استفاده می‌شود، می‌توان نام برد.

بدون شک افراد بسیاری تا به حال پارچه‌ توری ابریشمی را دیده‌اند اما نام آن را نمی‌دانستند. بخاطر جذابیت و رموز این پارچه هست که هروقت آن را می‌بینیم توانایی تشخیص آن را داریم اما وقتی از ما نام آن را می‌پرسند، نامی برای آن نداریم. هرچند توانایی نام نبردن از آن باعث نمی‌شود از کاربرد و محبوبیت آن کم شود.

پارچه توری ابریشمی
پارچه توری ابریشمی

 

از این پارچه برای درست کردن لباس‌های تجملی مانند کلاه، برای تزئین لباس‌های عروسی، برای تزئیین قسمت‌هایی از گل و سبدهای میوه، یا حتی پرده، برای این چنین تزئین‌هایی در مراسم عروسی استفاده می‌شود. جذابیت‌های این پارچه این است که ما از آن برای پیوند زدن با مراسم‌های خاص مانند مراسم ازدواج استفاده می‌کنیم، نبود این پارچه باعث میشد مراسم با چیزی که ما از آن میشناسیم که شامل عشق، قدردانی و انتظار داشتن فرق نداشته باشد.

 

پارچه توری ابریشمی و لباس عروسی ملکه الیزابت

امروزه انواع مختلفی از این پارچه را در بازار می‌توان یافت. یکی از ابتدایی ترین مشخصه‌های قابل تشخیص این پارچه بافتی است که از آن ساخته شده است. این الیاف‌ها شامل نایلون، ابریشم، ابریشم مصنوعی یا کتانی که پرطرفدارتر است. همچنین این پارچه می‌تواند در رنگ‌های بسیاری رنگ شود تا با نیاز مد تطابق داشته باشد و کابرد آن در لباس عروس‌ها بسیار رایج است که در رنگ‌های دیگری غیر از سفید هستند.

یکی از اولین معروف‌ترین استفاده کننده‌های این پارچه ملکه الیزابت بود که از آن در مراسم عروسی خود در اوایل دهه ۱۸۴۰ استفاده کرد. پیش از این، پارچه‌ی توری ابریشم به طور گسترده برای کاربرد‌های کمتر پر زرق و برق استفاده میشد. این پارچه نام اصلی خود (تول) را از شهری به همین نام در فرانسه گرفته است اما به سرعت دور دنیا به نام پارچه‌ای که ملکه الیزابت برای لباس عروسی‌اش از آن استفاده میکرده، معروف شد.

 

مراقبت و نگه داری

با وجود ظرافت این پارچه، می‌تواند در مقابل اسیب دیدن مقاوم باشد. هرچند، در مقابل بسیاری از ماشین لباس‌های امروزی مخصوصا آن‌هایی که برای شست‌وشو از آب گرم استفاده می‌کنند حساس است. متخصصان پارچه پیشنهاد می‌دهند که این نوع پارچه نباید بدون مشورت با کسی که می‌داند این پارچه بر اثر شسته شدن آسیب نمی‌بیند، شسته شود.

پارچه توری ابریشمی

بر اساس قیمتی که این پارچه دارد، بسیار ضمانت می‌شود. این پارچه اگر پارچه‌ی توری پولک دار سفید باشد حداقل میتواند برای هر یارد ۱۰۰ دلار خرج بردارد. کمترین قیمت این پارچه میتواند برای هر یارد ۲ دلار خرج بردارد هرچند معمولا قیمت زیاد این پارچه برای پولک‌های متنوعی است که در خود دارد که در این نوع پارچه با قیمت کم جعلی هستند.

قیمت میانگین ای پارچه از ۲۰ دلار تا ۳۰ دلار برای هر یارد است که بستگی به فروشنده دارد. ممکن است به قیمت پارچه افزوده شود که همین باعث گران بودن آن نسبت به باقی پارچه‌ها می‌شود. این به دلیل شیوه بافتن این نوع پارچه است که نیاز به ماشین‌های بافندگی مخصوصی دارد که بتواند پارچه ی توری قابل اعتمادی تولید کند.

 

سخن نهایی

هرچند، با چشم پوشی از پرطرفدار بودن ذاتی این پارچه، استفاده و جابجایی آن مخصوصا استفاده‌ی آن در مراسم عروسی بسیار سخت است.گفتن اینکه مراقبت از این پارچه بعد از استفاده‌ از آن بسیار مهم است، بسنده می‌کند. هرچند اگر برای هزینه‌های عروسی نگران میباشید می‌توانید لباس عروسی را برای جبران کردن هزینه‌های خرج شده، به قیمت خوبی بفروشید. این گزینه‌ای است که میتوانید در نظر داشته باشید.

چرا که پارچه‌ی توری ابریشمی یک پارچه‌ی پرطرفداری در میان مردم است، هیچ شکی وجود ندارد که کسی برای فروش یک لباس با طراحی خوب از این نوع پارچه دنبال مشتری‌ای بگردد که بتواند پول خوبی را پرداخت کند.

در گلپوش با انواع لباس زیر زنانه در جنس های متنوع از جمله شورت، سوتین، بیکینی، گن و کاستوم با ما همراه باشید. و خریدی لذت بخش را تجربه کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.