پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی

آشنایی با پارچه مخمل کبریتی

این پارچه به راه راه‌ های مشخص و واضح اش معروف است. در اولین نگاه ممکن است پارچه‌ ی مخمل کبریتی را با پارچه‌ ی سرژه اشتباه بگیرید. اما تفاوت‌های واضحی در ظاهر این دو پارچه وجود دارد. مخمل کبریتی خط ‌های موازی یکدیگر دارد درحالی که پارچه سیرژه خط‌ های مورب با یکدیگر دارد. این خط‌ های موازی بر اثر بافتن یک سره‌ ی این پارچه درست شده‌اند.

   پارچه‌ ی مخمل کبریتی، پارچه‌ ای معروف و بیشتر پارچه‌ ای است که برای استفاده در فصول سرما شناخته شده است. این پارچه به مقاوم بودن و دوام بالایش معروف است، از پارچه‌ ی مخمل کبریتی برای درست کردن انواع بسیاری از لباس ها مانند شلوار تا دامن استفاده میشود. امروزه این نوع پارچه به اندازه قدیم استفاده نمیشوند اما هنوز هم در بسیار از نقاط جهان ساخته می‌ شوند. در اینجا اطلاعات بیشتری درباره ‌ی این پارچه میخوانید تا شاید علاقه ‌مند شوید.

 

پارچه مخمل کبریتی
پارچه مخمل کبریتی

در ابتدا این پارچه فقط از کتان درست میشد . هرچند، ترکیبات امروزی این پارچه شامل الیاف دیگری نظیر پلی‌استر، اکرلیک و ابریشم مصنوعی. مدل‌های امروزی این نوع پارچه پرز دارند. ممکن است بین شیارها پرز پیدا شود.

کاربرد پارچه مخمل کبریتی

استفاده‌ی پارچه‌ مخمل کبریتی فراوان است. به  طورعوام پسند در تهیه لباس‌های روزمره در کنار لباس‌های کار استفاده میشد، همیچنین پارچه مخملی کبریتی از پارچه‌های مورد علاقه برای درست کردن لباس‌های زمستانی است. این بافت در درست کردن پیراهن، کلاه، شلوار و همچنین کیف استفاده می‌شود. استفاده‌ی پرکاربرد دیگر این پارچه در درست کردن اثاث و لوازم خانه است.

   استفاده‌ی کلی این پارچه بستگی به طول اختلاف عرض خط ‌ها از یکدیگر دارد. از لحاظ فنی، به این اختلاف عرض ها “بافته” پارچه گفته می‌شود. اختلاف عرضی بافته‌ها حدودا از ۱.۵ تا ۲۱ نیز می‌رسد‌. پیراهن‌ های درست شده از این پارچه اصولا باید بافته‌هایی با فاصله‌ی کمتری از یکدیگر داشته باشند چون باید پارچه برای لمس کردن نرم ‌تر باشد. از طرف دیگر، نوع دیگر این پارچه که اختلاف بافته ‌های بیشتری دارد در درست کردن لوازم خانه و شلوار استفاده می‌شود.

پارچه مخمل کبریتی
پارچه مخمل کبریتی

      ضخامت این پارچه باعث گرم بودن آن نیز می‌شود. به همین خاطر، لباس‌های درست شده از این پارچه معمولا در زمستان پوشیده میشود. هرچند اگه میخواهید طبق مد پیش نروید میتوانید لباس‌های درست شده از این نوع پارچه را در تابستان هم بپوشید. البته اینکه کدام نوع از این پارچه را میپوشید نیز اهمیت دارد. از مخمل کبریتی‌هایی که بافته‌هایی با فاصله‌ی کمتری از یکدیگر دارد و از رنگ‌های روشن‌تر آن استفاده کنید.

اکنون سه نوع مختلف از این نوع پارچه وجود دارد. یک نوع از جنس خیلی خوبی است و از بافته‌هایی بین ۱۶ تا بیشتر درست شده است و بسیار سبک و نرم نیز هست. اگر لباسی که شما از این نوع پارچه دارید بافته‌هایی بین ۱۶ و بیشتر دارد، می‌توانید آن را در تابستان نیز بدون نگرانی درباره‌ی احساس گرما کردن با پوشیدن آن، بپوشید.

 

 

 

در گلپوش با انواع لباس زیر زنانه از جمله شورت، سوتین، بیکینی، گن و کاستوم با ما همراه باشید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.