بهترین روش شستشو لباس خواب؛ ساتن، نخی حریر و توری

بهترین روش شستشو لباس خواب؛ ساتن، نخی حریر و توری

یکی از سوالاتی که میتوان در مورد بهترین روش شستشو لباس خواب؛ ساتن، نخی حریر و توری چیست میتوان گفت که : قطعا این که روزتان را با لباس کثیف شروع کنید، خوشایند نخواهد بود. مخصوصا در فصل تابستان، به علت تعرق زیاد بدن، لباس خوابتان به شستشوی بیشتری احتیاج دارد. همچنین دوش قبل از خواب، به تمیزتر ماندن لباس شب کمک خواهد کرد.  متخصصان به شما پیشنهاد می کنند که لباس خواب، لباس شب و لباس زیر و هر چیزی که در شب می پوشید را بشویید. تاکنون با خود فکر کرده اید که اصلا چرا شستشو لباس خواب مهم است!؟

نحوه ی شستشوی لباس خواب

نحوه شستشو لباس خواب مهم است؛ زیرا می توان به راحتی، با یک اشتباه عمر لباس خواب شما را کم و زیاد کند . مشتریان عزیز گلپوش در این مورد مشکلاتی داشتند که بنا شد این مقاله را برای شما عزیزان مهیا کنیم. در اینجا با انواع روش های شستشو لباس خواب آشنا خواهید شد.

مجله Good housekeeping می گوید: هفته ای یک بار، طولانی ترین یا حداقل زمان برای شستشو لباس خواب می باشد. از آنجایی نحوه شستشوی پارچه های مختلف باهم متفاوت است ما در اینجا مجموعه ای از روش های شستشوی لباس خواب های نخی، ساتن، حریر و توری را توضیح داده ایم. بدین صورت لباس خواب های شما علاوه بر تمیزی و بهداشت، بیشتر عمر کرده و در طول زمان کمتر آسیب ببینند.

نحوه ی شستشو لباس نخی برای اینکه کمترین آبرفت را داشته باشد، ضرورت دارد.

کلمه پنبه واژه در اواسط قرن دوازدهم، یک قرن بعد وارد زبان های رومی شد.  پنبه، عمدتا یک ترکیب سلولز بوده که برای ساختار گیاه بسیار مهم است. اصطلاح نخ پنبه به قسمت کوچکی از گیاه پنبه اشاره می کند که در غلاف رشد می کند.

یکی از محبوبترین لباس خواب های جهان، پیژامه نخی می باشد. دانستن نحوه شستشو لباس نخی برای اینکه کمترین آبرفت را داشته باشیم ضرورت دارد.

* خرید ست شورت و سوتین *

شستن لباس خواب نخی با دست (دستی)

گرما و اصطکاک، باعث هرگونه آبرفت و انقباض هستند. این روند را برای هر تکه لباس خواب ادامه دهید .برای دستیابی به بهترین نتیجه، روی بند با هوا خشک کنید، آویز های لباس را روی آن قرار دهید تا شکل خود را حفظ کند.

از جمله بهترین روش شستشو لباس خواب؛ ساتن، نخی حریر و توری است

شستشو لباس خواب نخی با ماشین لباسشویی

اگر وقت ندارید پیژامه خود را با دست بشویید نگران نباشید، اکثر ماشین لباسشویی ها دارای تنظیماتی هستند که می تواند از کوچک شدن پیراهن های نخی جلوگیری کند. تنظیمات دما را روی ۳۰ درجه یا سرد بگذارید، تنظیم چرخه را روی گزینه« ظریف» قرار دهید.

تنظیمات ماشین را روی چرخه ملایم تنظیم کنید.

در زمان شستشو لباس خواب با ماشین لباسشویی؛ استفاده از نرم کننده، می تواند به جلوگیری از چین و چروک یا جمع شدن کمک کند. نرم کننده به صاف و نرم شدن الیاف لباس نخی کمک می کند و اصطکاک هنگام شستشو را کاهش می‌دهد. هنگامی که چرخه شستشو تمام شد، لباس ها را از دستگاه بر دارید و به آرامی تکان دهید، بگذارید در هوای آزاد خشک شود. اگر هوای آزاد ندارید، اتاقی را انتخاب کنید که هوا به راحتی در آن گردش کند و پنجره ای را باز کنید.

برای شستشو لباس خواب با لباسشویی؛ بهتر است از استفاده دستگاه خشک کن اجتناب کنید. اگر مجبور هستید که حتما از خشک کن استفاده کنید؛ خشک کن خود را روی کمترین حرارت ممکن قرار دهید، زیرا حرارت زیاد باعث می شود که الیاف پنبه منقبض شود و آبرفت داشته باشد.

اگر در مورد نکات مهم درباره نحوه ی شستشوی شورت و سوتین نمی دانید اینجا کلیک کنید.

نکاتی در خصوص شستشوی لباس نخی

لباس خواب نخی؛ نیازی به شوینده های ظریف یا سبک ندارند، زیرا پنبه پارچه بسیار مقاومی است، هر نوع شوینده ای که وجود دارد برای لباس های پنبه ای ایمن است. نرم کننده ها؛ باعث می شود الیاف پنبه واقعا نرم شوند، و مانع چین و چروک لباس نخی می شود.
اگر روی پیژامه پنبه ای لکه ای وجود دارد، در ابتدا لکه را پاک کنید، سپس بشویید.
می توانید لباس نخی؛ خود را با لباس های دیگر بشویید( البته رنگ های تیره و روشن را جدا کنید)، اما ماشین را پر نکنید، آن را روی یک چرخه ملایم شستشو قرار دهید.

بهترین راه برای خشک کردن لباس راحتی نخی، بیرون از خشک کن است. خشک شدن؛ در زیر نور آفتاب با نسیم ملایم باعث می شود لباس خواب شما بوی فوق العاده ای بدهد. نور مستقیم خورشید می تواند، باعث روشن تر شدن، رنگ لباس ها شود بنابراین آنها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
قطعا هیچ کس دوست ندارد، زمان زیادی را صرف اتو کردن لباس های خواب نخی خود کند. پس از بیرون آوردن لباس های نخی از داخل ماشین لباسشویی به خوبی آنها را تکان دهید، تا چین و چروکها باز شوند. پیژامه را روی یک سطح صاف مثل حوله قرار دهید، در حالی که لباس هنوز مرطوب است کناره‌ها را صاف کنید و محکم بکشید.

برای شستشو لباس نخی دمای ماشین لباسشویی را روی 30 درجه بگذارید.
تنظیمات دما ماشین را روی ۳۰ درجه یا سرد بگذارید، تنظیم چرخه را روی گزینه« ظریف» قرار دهید

نحوه شستشو لباس خواب ساتن

از آب سرد به همراه یک شوینده ملایم مانندwoolite استفاده کنید. هنگام شستن با دست اجازه دهید؛ لباس های ساتن به مدت ۳ الی ۵ دقیقه در آب داغ خیس شوند. لباس ساتن را زیاد نپیچانید، زیرا باعث از بین رفتن شکل آن می شود. از قراردادن آنها در خشک کن خودداری کنید.

 

"<yoastmark

 

لباس شب ساتن را روی یک حوله خشک و تمیز قرار دهید، حوله را به روش ژله رولی، بچرخانید و فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود(نگران نباشید این کار باعث چروک شدن آنها نمی شود زیرا لباس خواب ساتن نسبت به نخی لخت تر هست). لباس ها را بردارید، و روی یک حوله خشک و تمیز دیگر بگذارید تا به دور از نور مستقیم خورشید یا گرمای اضافی خشک شوند. اقلام ساتن را باید در حالت متوسط و بدون بخار اتو کنید. هرگز اجازه ندهید که اتو مدت طولانی روی یک نقطه بماند.

 

شستشو لباس خواب حریر

لباس خواب حریر؛ یکی از لوکس ترین پارچه های جهان است و قرن ها مورد توجه بوده است. حریر، پارچه ای ظریف است که به مراقبت و شستشوی خاصی احتیاج دارد تا بیشتر عمر کند. ابریشم؛ نوعی الیاف حساسی است که یک اشتباه کوچک، موجب خداحافظی همیشگی با لباس خواب می شود. این ماده شگفت انگیز باعث زیبایی لباس حریر می شود. میزان ابریشم، در ساختار پارچه حریر متفاوت است. ابریشم های مصنوعی و طبیعی، عامل وزن کم لباس خواب های حریر هستند. با تغییر درصد ابریشم، جنس و نوع لباس حریر تغییر می کند.

اگر در هنگام شستشوی لباس خواب حریر، بافت پارچه آسیب ببینند، لباس زیبایی روز اول خود را از دست می دهد. در ادامه به نکات شستشوی این لباس جذاب می پردازیم.

مراحل و نکات شستن لباس خواب حریر به این شرح است:

ابتدا از ثبات رنگ لباس خواب مورد نظر اطمینان حاصل کنید.
لباس خواب حریر را در آب ولرم( اگر درآب گرم شسته شود، ممکن است کوچک یا ضعیف شود.) با شوینده ی ظریفی مانند، صابون خیس کنید.
لکه ها؛ را بسیار آرام زیر آب و صابون ماساژ دهید.
لکه حریر را با آب و ۴/۱ فنجان سرکه بشویید، این کار به بازگرداندن درخشش حریر کمک می کند.
بهترین دما برای شستشوی لباس خواب حریر، ۳۰ درجه و ۸۶ درجه فارنهایت است.

برای خشک کردنشان آنها را از ماشین در آورده و آب اضافی آن را بکشید. لباس را روی یک حوله خشک و تمیز قرار دهید، تا در هوای آزاد خشک شوند. حوله آب را جذب می کند.
قبل از ریختن لباس حریر در ماشین لباسشویی، برچسب مراقبت از لباس را بررسی کنید که آیا می توان آن را در ماشین شستشو کرد یا خیر. در صورت استفاده از ماشین، ممکن است برخی از لباس های حریر ابریشم رنگ خود را از دست بدهند یا آسیب ببینند.
رنگ های روشن و تیره و جنس های مختلف را جداگانه بشویید.
برای جلوگیری از تار کش و پاره شدن الیاف حریر؛ اقلام را در کیسه مشبک ظریف قرار دهید.
برای اتو کردن لباس خواب حریر؛ تنظیمات اتو را در دمای پایین یا silk قرار دهید و به سرعت اتو را روی لباس جابجا کنید.

آموزش شستن لباس خواب توری

لباس خواب توری را با دست بشویید.
آب و صابون را به طور مساوی روی لباس توری ماساژ دهید

لباس خواب های توری؛ به علت جنس بسیار ظریفی که دارند و تزیینات کار شده روی آنها احتمال گیر کردن و پاره شدنشان زیاد است. توصیه می شود، آنها را با دست و با آب سرد شستشو دهید، از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. برای شستشو لباس خواب و شب توری؛ آب و صابون را به طور مساوی روی لباس توری ماساژ دهید، اجازه دهید این ماده به مدت تقریبا ۳۰ دقیقه خیس بخورد. پس از اتمام خیساندن، آن را به خوبی بشویید و به آرامی فشار دهید، تا آب اضافی آن خارج شود.

 

لباس خواب توری
لباس خواب توری

 

برای خشک کردن لباس توری؛ بهتر است در هوای آزاد آنها را خشک کنید.

در صورت استفاده از خشک کن، از چرخه ضعیف و دمای پایین استفاده کنید. البته در صورت امکان از خشک کن اجتناب شود.

رعایت بهداشت و تمیزی لباس خواب مهم است
شستشو لباس خواب مانع از ورود باکتری به بدن و بهداشت فردی می شود.
شستشو دقیق لباس خواب باعث رعایت بهداشت فردی می شود.

امروز زنان و مردان جهان، مدت زمان زیادی از روز را در لباس خواب به سر می برند.

هدف ما در این مقاله، بهترین روش شستشو لباس خواب؛ ساتن، نخی حریر و توری بوده است. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد، تا کمکی در بهداشت فردی شما داشته و مطالب بیشتری در این زمینه در اختیارتان بگذاریم.

در زمان خرید لباس خواب خود حتما به جنس و کیفیتش توجه ویژه کنید، کیفیت بالای پارچه باعث عمر طولانی لباس می شود.

از گلپوش می توانید انواع لباس خواب و ست لباس زیر و بادی را خریداری کنید و از روش هایی که در این مقاله یادگرفتیم برای شست و شوی آنها استفاده کنیم.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.