چه زمانی لباس خواب بپوشیم؟

چه زمانی لباس خواب بپوشیم؟

آیا میدانید که پوشیدن لباس خواب مناسب تا چه اندازه میتواند روی سلامتی جسمی و روحی و سلامت خواب ما تاثیر داشته باشد و چقدر خواب ما را بهبود ببخشد و خستگی یک روز طولانی و سخت را از تنتان بیرون کند؟! امروز با ما در گلپوش مگ همراه باشید تا شما را بیشتر با این لباس مهم آشنا کنیم و باید نباید های انتخاب لباس خواب را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید از این به بعد مناسب ترین لباس های خواب را برای خودتان و عزیزانتان انتخاب کنید.

حتما اتفاق افتاده است که بخواهید به یک مهمانی بروید و روز ها قبل از رفتن به مهمانی و ساعت های پیش از آمادگی به فکر لباسی باشید که قرار است در آن مهمانی بر تن کنید. و یا هنگام خرید لباس برای مجالس دقت و زمان و انرژی زیادی خرج کنید و برای آنها اهمیت زیادی بدهید.لازم است بگوییم که همه انسان ها به طور متوسط یک سوم زندگی خود را در خواب می گذرانند  ولی آیا به لباس های خواب و پیژامه های خود نیز به این اندازه اهمیت میدهید؟! آیا در هنگام خرید توجه کافی به خرید لباس خواب مناسب به خرج میدهند؟!

 

لباس خواب حریر
لباس خواب حریر

تاریخچه لباس خواب

در زمان رنسانس فقط اشرافیان و درباریان بودند که لباس های طول روز انها با لباس های خواب شان تفاوت داشت. آنها به لباس هایی که در طول روز بر تن میکردند به رختخواب نمی رفتند و از لباس هایی با الیاف نرمتر و گشادتر استفاده میکردند. در قرن شانزدهم به طور کلی پوشیدن لباس خواب نشانه مرفه بودن بود و یکی از وسایل لوکس به حساب می آمد بعد آن با وقوع انقلاب صنعتی پوشیدن لباس خواب میان مردم رواج بافت و تبلیغات نیز باعث شد لباس خواب میان مردم همه گیر شود.

فواید پوشیدن لباس خواب

پوشیدن لباس خواب مناسب میتواند بهتر از یکی قرص خواب و آرامبخش در شما اثر کند و یک خواب راحت و بدون اذیت را برای شما به ارمغان بیاورد ولی متاسفانه هنوز هم که هنوز است اغلب مردم به اهمیت جدی لباس خواب پی نبرده اند و یا کلا تفاوتی بین لباس های طول روز و روزمره خود با لباس قائل نمی شوند و یا اینکه با انتخاب لباس خواب نامناسب وضعیت را بدتر میکنند. امروز ما به چند یک از موارد اهمیت جدی لباس خواب میپردازیم.

مطالب مرتبط: مزایا و معایب سوتین

داشتن آسایش در خواب با پوشیدن لباس خواب

قطعا در وهله او وظیفه هر لباس خوابی تامین راحتی و آسایش فرد. لباس خواب ها از تعریق بدن جلوگیری میکنند و باعث ایجاد کلافگی نمیشوند. انواع مختلف لباس های خواب برای فصول مختلف طراحی و تولید شده اند تا بتوانند در همه فصول رفاه فرد را تامین کنند. لباس خواب های زمستانه معمولا از جنس پنبه و ساتن تولید میشوند که با داشتن آستین های بلند و یقه از پایین آمدن دمای بدن شما در طول خواب جلوگیری میکنند. همچنین برای فصل های گرم هم لباس خواب هایی با الیاف سبک تر در حنس هایی مانند حریر و نخ و ابریشم طراحی تولید می شوند این لباس ها معمولا دارای آستین و پاچه ها کوتاه هستند تا در طول شب باعث گرما زدگی شما نشوند. لباس خواب های مختلفی در انواع زنانه و مردانه در بازار یافت میشوند که فرد میتواند بر اساس سلیقه خود از آنها خریداری و استفاده کند

صرفه جویی در مصرف سیستم گرمایشی با استفاده از لباس خواب

همانطور که در بالا گفته شد. لباس ها میتوانند دمای بدن را در حالت عادی ثابت نگه دارند همین امر باعث میشود که با استفاده از لباس خواب مناسب در فصول مختلف نیازی به استفاده بیش از اندازه از وسایل سرمایشی و گرمایشی نداشته باشید . از این طریق مصرف انرژی سرما کاهش می یابد و به صورت غیر مستقیم قبض شما را کم میکند.

مطالب مرتبط: شورت پروتز دار چیست؟

 

ست لباس خواب
ست لباس خواب

جلوگیری از بیماری ها و بهداشت

یکی دیگر از فواید استفاده از لباس خواب جلوگیری از مبتلا به ویروس ها و بیماری های پوستی میشود. ما در طول روز به مکان های مختلفی می رویم و لباسمان نیز به تبع با آلودگی های زیادی در تماس است و میتواند با باکتری ها و میکروب ها در تماس باشد. اگر با این لباس ها ها به تخت برویم و آنها را به بستر خواب خود منتقل کنیم. احتمال بیمار شدنم توسط این باکتری ها ومیکروب ها بسیار بالا میرود و میتواند سبب بیماری های جدی پوستی و غیره شود. شما میتوانید با تعویض لباس خود و استفاده از لباس خواب هنگام رفتن به بالین از این امر جلوگیری کنید.

زمان پوشیدن لباس خواب

بهتر است که لباس خواب را پیش از خواب بر تن نکنید و کل روز را با آن سر نکنید زیرا می تواند سبب کثیف شدن این لباس  با آلودگی های روزمره شما شود همچنین بهتر است که این لباس را از دیگر لباس های خود جدا کنید به این ترتیب می توانید یک لباس خواب عاری از هرگونه آلودگی داشته باشید البته بهتر است که در بازه های مدت زمانی کوتاه این لباس ها را بشویید. حتما می دانید که لباس های خواب از نظر انتخاب سایز باید با لباس های عادی شما تفاوت داشته باشند و به صورت معمول دو یا سه سایز از حالت نرمال بزرگتر انتخاب شود البته باید توجه داشته باشید که این لباس خواب ها نباید خیلی خیلی بزرگتر از حالت نرمال باشد زیرا این امر می تواند دست و پا گیر باشد و شما را کاملا کلافه کند.

مطلب مرتبط: چه سوتینی برای افتادگی سینه مناسب است ؟

حرف آخر

شما می توانید با مراجعه به سایت گلپوش انواع لباس راحتی و ست لباس زیر زنانه و شورت و سوتین را از سایت گلپوش به آسانی خریداری کنید شما میتوانید از میان صدها محصول با کیفیت سایت گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را خیال راحت خریداری کنید. ممنون که همراهمان بودید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.