نحوه ی شستشوی شورت و سوتین

نحوه ی شستشوی شورت و سوتین

نحوه شستشوی شورت و سوتین تاثیر مستقیمی روی ظاهر و دوام آنها خواهد داشت. قطعا برایتان پیش آمده است که لباس زیر شما به علت عدم آگاهی از طرز صحیح مراقبت و شستشو، ظاهر و کارایی خود را از دست داده است. حال ما در مجله گلپوش، قصد داریم تمام مسائل مربوط به آموزش نحوه شستشوی شورت و سینه بند و خشک کردن آنها برای حفظ دوام بیشتر در اختیارتان قرار دهیم.سوتین ها، منبع حمایت و راحتی در طول روز هستند. برای اینکه سینه بند ها عملکرد خوبی داشته باشند و ظاهرشان حفظ شود، باید به درستی مراقبت شوند. برای همین نحوه شستشو شورت و سوتین مهم است. بیشتر سوتین ها باید بعد از چهار بار پوشیدن شستشو شوند، یا روزهایی که به شدت عرق کرده اید، بعد از هر بار ورزش یا تمرین باید شسته شوند. هیچ ست لباس زیری برای همیشه دوام ندارد، اما با توجه به اینکه آنها ساعتها روی بدن مینشینند و برایشان هزینه پرداخت شده است، چرا با آنها خوب رفتار نکنیم!؟

 

نحوه ی شستشوی شورت و سوتین
نحوه ی شستشوی شورت و سوتین

 

شستشو سوتین به صورت دستی

بهترین روش برای شستن سوتین و لباس های ظریف، شستشوی به صورت دستی است. برای این کار باید از شوینده ملایم استفاده کنید اما زمانی که سوتین های شما فاقد الیاف ابریشم یا پشم باشند، استفاده از هر گونه شوینده مایع لباسشویی برای شستن دستی آنها بی ضرر میباشد.

مراحل شستشوی دستی سوتین

1. سینک ظرفشویی و یا یک لگن بزرگ را با آب گرم پر کنید و مقداری شوینده ملایم، فقط بین ۱ قاشق چایخوری تا ۱ قاشق غذاخوری مواد شوینده اضافه کنید. از شوینده های بدون الکل استفاده کنید.
اگر هیچ شوینده ملایمی ندارید میتوانید به راحتی در خانه آن را تهیه کنید: ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب گرم، ۱ قاشق چایخوری شامپو بچه و ۱ تا ۱۲ قطره روغن اسطوخودوس یا بابونه را با هم ترکیب کنید. مقداری صابون مایع را با آب رقیق کرده و به سینک یا لگن پر از آب گرم اضافه کنید.
2. مواد شوینده را درآب مخلوط کنید. این کار را با چرخاندن دست در آب انجام دهید تا حباب روی کف ایجاد شود. سوتین ها را اضافه کنید. سعی کنید رنگهای مشابه به ویژه سینه بند نخی را با هم بشویید، زیرا رنگ های تیره رنگ های روشن را تغییر رنگ میدهند.
3. بگذارید سوتین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب و صابون بمانند تا هر گونه کثیفی و چربی را در خود حل کند. سینه بندهای خیلی کثیف به مدت ۱ ساعت در آب بگذارید. سوتین ها را بچرخانید و فشار دهید. آب کثیف را تخلیه کرده و دوباره آب جدید بریزید تا جایی که روشن شود.
سوتین ها را بین دو حوله فشار دهید تا رطوبت از بین برود. سینه بندها را روی یک حوله بگذارید و آن را با یک حوله دیگر بپوشانید. سوتین و حوله را کمی فشار دهید.
فنجان های سوتین را مرتب کنید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود. گرما و حرارت مستقیم برای خشک کردن سینه بند خوب نیست. بهتر است به جای آویزان کردن، آنها را روی یک سطح صاف مثل قفسه خشک کن و یا روی حوله قرار دهید.

نحوه شستشو سوتین با استفاده لباسشویی

 

نحوه شستشو سوتین با استفاده لباسشویی
نحوه شستشو سوتین با استفاده لباسشویی

اگر بنابه دلایلی هنوز ترجیح میدهید سوتین خود را با ماشین بشویید، میتوانید با رعایت چند نکته احتیاطی، ساییدگی را کاهش دهید.
مراحل شستشوی سوتین با ماشین لباسشویی به این ترتیب است:

مرحله ی اول

در زمان شستشو سوتین با لباس شویی، دستک ها و قلاب های سینه بندها را ببندید. اگر نبندید، قلاب ها اکثر موارد گیر میکنند و ممکن است پاره شوند یا تغییر شکل دهند. رنگ های روشن و تیره را از هم جدا کنید تا تغییر رنگ ندهند.
سوتین ها را داخل یک سبد شستشوی لباس زیر، کیسه مشبک و یا روبالشتی قرار دهید. این کار باعث میشود سینه بند ها با بقیه لباس ها برخورد نکند. مراقب باشید رنگ های روشن با هم و رنگ های تیره جدا از آنها قرار داده شوند.

مرحله ی دوم

آنها را با استفاده از یک شوینده ملایم و یک چرخه شستشوی ملایم بشویید. حتما از آب سرد استفاده کنید، زیرا آب گرم میتواند الیاف را ضعیف کرده و کشیدگی بندها را کمتر کند. از شوینده های قوی استفاده نکنید؛ مواد شوینده قوی الیاف را از بین میبرند و پارچه سوتین را با گذشت زمان از بین میبرند.
در صورت لزوم، کاپ های سینه بند را مجددا مرتب کنید، سوتین ها را از کیسه خارج کرده و داخل فنجان رافشار دهید تا به شکل اولیه خود برگردد. سوتین ها را بین دو حوله قرار دهید و فشار دهید تا رطوبت اضافی آن از بین برود.

مرحله ی سوم

لباس زیر خود را پس از شستشو با هوای آزاد خشک کنید. در شستشوی لباس زیر، از خشک کن ماشین لباسشویی خودداری کنید؛ زیرا گرما و حرارت باعث کشیده شدن بندهای سوتین و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی آنها میشود. میتوانید سینه بندها را روی قفسه خشک کن یا بند لباس خشک کنید. اگر آویز یدکی، بند لباس یا قفسه های خشک کن ندارید، میتوانید لباس زیر را روی یک حوله تمیز و خشک قرار دهید.
اگر باید از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید، در حالت ایده آل از تنظیم « بدون حرارت» استفاده کنید.

برای شستن سوتین در ماشین لباسشویی آنها را در محفظه مشبک قرار دهید.
سوتین ها را داخل یک کیسه مشبک یا محافظه شستشو قرار دهید.

توجه: هرگز در شستشو با ماشین لباسشویی از سفید کننده کلر و آب گرم استفاده نکنید.

محفظه شستشو شورت و سوتین چیست؟

محفظه شستشو شورت و سوتین
محفظه شستشو شورت و سوتین

حال این سوال پیش می آید که محفظه شستشوی لباس زیر یا کیسه از چه جنسی باید باشد؟

اندازه های آنها میتواند بزرگ یا کوچک باشد، میتوانید آنها از فروشگاه ها تهیه کرده و یا سفارش دوخت آن ها را بدهید. البته اگر به هر دلیلی امکان خرید این محفظه برایتان وجود. ندارد میتوانید از مثلا یک روبالشتی استفاده کنید تا کارتان راه بیفتد.

نحوه شستشوی سوتین اسفنجی

سوتین اسفنجی را در مقابل نور غیر مستقیم خورشید آویزان و خشک کنید.

سوتین اسفنجی جز سینه بندهای فرم دار میباشد که برای حفظ دوام و ظاهر آن باید در شستشوی آنها دقت لازم را داشته باشید تا عمر بیشتری کنند. برای شستشو این مدل لباس زیر زنانه، در ابتدا اگر اسفنج یا پد موجود در کاپ ها ثابت هستند و شکل اولیه خود را از دست داده اند، آن را درست کنید. سپس آنها را در کیسه مخصوص لباس زیر ( یا روبالشتی تمیز ) انداخته و داخل ماشین لباسشویی با آب سرد و یا در دست به آرامی با شوینده ملایم بشویید.

در صورتی که اسفنج سوتین، جداشدنی است آنها را دربیاورین و جداگانه با دست و با آب سرد بشویید. سپس روی سطح صاف مثل حوله خشک کنید. برای خشک کردن آنها بهتر است از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید، زیرا گرما و حرارت باعث میشود این سوتین ها فرم اولیه خود را از دست بدهند.

نحوه شسشتوی سوتین پروانه ای یا چسبی

مراحل شستشوی سوتین چسبنده عبارتند از:

1. چند قطره صابون دست یا شوینده سوتین را با آب گرم و صابون مخلوط کنید، میتوانید از صابون ساده استفاده کنید زیرا این کار به صورت موثری چربی ها را از چسب سوتین پروانه ای پاک میکند. با این حال اگر پاک کننده مخصوص سینه بند خود را دارید، میتوانید از آن استفاده کنید. بررسی کنید آیا سازنده سوتین مواد شوینده مخصوص برای سینه بند تهیه میکند یا خیر، اگر اینطور بود میتوانید از آن برای تمیز کردن کرست بهره ببرید.
2. با انگشتان خود آب و صابون را روی چسب بمالید. نوک انگشتان خود را در آب صابون فرو کنید و سپس روی قسمت چسبنده فشار دهید و با استفاده از حرکات دورانی و دایره ای کوچک سطح چسبی را تمیز کنید تا آلودگی ها به طور کامل از روی چسب پاک شود.
3. کل سوتین را در آب و صابون فرو کنید. سپس آن را در آب بچرخانید. با انگشتان خود پارچه را روی قسمت خارجی ماساژ دهید. اگر با روغن و چربی سر سخت سروکار دارید بگذارید چند دقیقه ای در آب بماند، مشکلی پیش نمی آید. اگر قسمت چسبنده آن به خوبی از آلودگی ها پاک نشود، دیگر نمیچسبد.
4. بگذارید سینه بند روی سطح صاف خشک شود و چسب رو به بالا باشد. سپس بگذارید سوتین در طول شب یا تا زمانی که زمان میبرد کاملا خشک شود. اگر برای خشک کردن آنها عجله دارید میتوانید با استفاده از پنکه این روند را سرعت ببخشید.

آموزش شستشو سوتین چسبی با دست :

سوتین پروانه ای را در آب و صابون فرو کنید، سپس آن را در آب بچرخانید.

اگر کیف سوتین دارید آن را داخل کیف مخصوص بگذارید تا بتوانید دوباره آن را بپوشید. این کار به شما کمک می کند تا چسب سینه بند عاری از پرز و کثیفی باشد، در نتیجه در استفاده بعدی که آن را روی پوست خود قرار می دهید به درستی به بدن بچسبد. برخی از از سوتین های پروانه ای دارای پلاستیک هستند که می توانید آن را روی چسب قرار دهید تا از آلودگی جلوگیری نماید.

بهترین کار این است که لباس زیر های فرم دار را با دست بشویید تا تحت کنترل خودتان باشد. حتی اگر برچسب آن میگوید قابل شستشو در ماشین است. اما اگر از ماشین استفاده میکنید، سینه بند را در داخل سبد شستشوی شورت و سوتین و یا یک کیسه مشبک قرار دهید. از آب سرد استفاده کنید.

آموزش شستشوی شورت

آموزش شستشوی شورت
آموزش شستشوی شورت

از آنجایی که شورت، مستقیما با قسمت خصوصی بدن در تماس است؛ احتمال وجود آلودگی و باکتری بر روی آن بسیار زیاد می باشد. شستشوی این لباس زیر قوانین خودش را دارد. تقریبا تمام قوانینی که برای سوتین گفتیم، همان قوانین برای شورت رعایت کنید. در صورت شستشو با ماشین لباسشویی حتما شورت ها را در یک کیسه مخصوص زیپ دار قرار دهید، تا آلودگی و باکتری ها به داخل ماشین لباسشویی و بقیه لباس ها منتقل نشود. شورت های پنبه ای؛ را می توان با آب داغ شستشو داد اما عمر آنها کمتر می شود، بهتر است با آب سرد بشویید. همیشه انواع مختلف شورت ها را در هوای آزاد و ترجیحا آفتابی خشک کنید، تا تمام میکروب ها از بین بروند.

 

پاک کردن لکه از روی شورت

در صورت تداوم لکه، آنها را یک شب خیس کنید، سپس آبکشی و شستشو دهید و در هوای آزاد خشک کنید. شوینده هایی مثل صابون مخصوص لباس زیر، در بازار موجود است می توانید از آنها بر روی لکه ها بزنید و به آرامی با دست ماساژ دهید تا پاک شوند. با توجه به نوع لک می توانید، از آب سرد یا گرم بهره بگیرید. برای مثال برای پاک کردن لکه خون، باید از آب سرد و صابون لباس زیر برای شستشو استفاده کنید تا سریعتر پاک شود.

چرا نباید لباس زیر زنانه را با لباس شویی شست؟

به طور کلی لباس زیر؛ منبع باکتری و قارچ می باشد، که می تواند باعث بروز بسیاری از بیماری ها شود. به همین دلیل شستشوی آنها با ماشین لباسشویی می تواند، محیط مرطوب ماشین لباسشویی را آلوده کند. اگر لباس زیر؛ با بقیه لباس ها مثل شلوار و پیراهن شسته شود، احتمال انتقال باکتری و درنتیجه بروز بیماری بیشتر می شود.

شستشو لباس زیر با ماشین برای بدن مضر و عفونت زاست و توصیه نمی شوذ

با انواع روش های شستشو شورت و سوتین، عمر لباس زیر خود را افزایش دهید

بانوان گرامی، با توجه به هزینه های قابل توجهی که برای خرید لباس زیر زنانه، خود می کنند مطمئناً انتظار دارند، لباسشان از دوام و عمر بالایی برخوردار باشد، تا بتوانند مدت زمان بیشتری از آن بهره بگیرند. ما در این مقاله، تمام نکات مربوط به مراقبت و شستشوی شورت و سوتین (Washing underwear) را تشریح دادیم. . شما در زمان خرید شورت و سوتین به جنسش توجه کنید، که با چند بار شستشو کیفیت آنها پایین نیاید. از فروشگاه های معتبری چون گلپوش، که کیفیت محصولاتشان بالا و تضمینی است با خیال راحت انواع ست لباس زیر، مایو، بیکینی، کاستوم و…را خریداری کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.