نگهداری پارچه و لباس ساتن

نگهداری پارچه و لباس ساتن

پارچه ساتن، پارچه ای زیبا و نرم و لطیف است، به همین دلیل به یکی از پرفروش ترین نوع پارچه تبدیل و در تولید لباس خواب و تولید لباس زیر استفاده میشود. اما چگونه این پارچه نرم و لطیف را همیشه زیبا و تازه نگه داریم؟!
برای حفظ درخشش پارچه ساتن، آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

نگه داری از لباس زیر و خواب

 

"<yoastmark

لباس ها از هر نوعی که باشند، نیاز به مراقبت و نگه داری دارند تا کیفیت، دوام، سلامت و تازگی همیشگی خود را حفظ کنند. مراقبت و شستشو پارچه و لباس ساتن، نیاز به هنر و آموزش خاص خود را دارد. ساتن از کیفیت و جلوه خاصی برخوردار است، اما مانند هر نوع پارچه دیگری نیاز به مراقبت های خاصی دارد که زیبایی همیشگی خود را حفظ کرده و از آسیب به آن جلوگیری شود. با استفاده از این آموزش، لباس شما همیشه زیبا، سالم، شیک و تازه خواهد ماند.

 

 

 

برای شستشو پارچه یا لباس ساتن، همیشه از آب سرد استفاده کنید. از فشار دادن پارچه ساتن، پس از شستشو خودداری کنید، زیرا به این مدل پارچه آسیب میرساند. بهتر است از شوینده های بدون مواد شیمیایی بهره بگیرید. برای اتو کشیدن ساتن، دمای اتو را بین 100 تا 140 درجه قرار دهید و یا از محافظ استفاده کنید یا پارچه ای را بین اتو و لباس قرار دهید تا حرارت مستقیم به پارچه آسیب نرساند.

* خرید کاستوم زنانه *

انواع پارچه ساتن

ست لباس زیر ساتن
ست لباس زیر ساتن

ساتن، میتواندانواع مختلفی از مواد ساخته شود. آنچه این پارچه را خاص و منحصر به فرد میکند، براق بودن آن است. پارچه ساتن را میتوان از پنبه، ابریشم، پلیستر، ریون یا پشم تولید کرد. اما ظاهر زیبا و براق این پارچه از روش بافت آن نشات میگیرد. تولید کنندگان این پارچه، برای براقی و درخشانی بیشتر، در هنگام تولید آن را از سیلندرهای داغ عبور میدهند.

پارچه ساتن؛ بهترین گزینه برای تولید لباس خواب و لباس شب است و برای شستشو آن، نکات زیر را باید رعایت کرد:

این پارچه بسیار نرم و لطیف است و بهترین گزینه برای تولید انواع لباس خواب شیک توسط برند های مطرح است. لطافت و نرمی در کنار زیبایی خاص و درخشان ساتن ابریشم، محبوبیت این پارچه را برای افراد خوش سلیقه، بیشتر کرده است.

اموزش شستن و اتوکردن لباس و پارچه ساتن

لباس های ساخته شده از ساتن، بسیار زیبا و ظریف هستند و بنابراین نیاز به توجه ویژه ای دارند. به همین دلیل باید روش های شستشو و خشک کردن و اتو زدن این پارچه را یاد بگیرید.

انواع مختلف از پارچه ساتن را میتوان با استفاده از چرخه آرام، در ماشین لباسشویی، شستشو داد. برای مثال، نوع مواد شوینده و دمای آب مورد نیاز برای پارچه ساتن ابریشم، با دمای مورد نیاز برای ساتن پلیمیری متفاوت است. توصیه میشود دمای لباس شویی را در دمای آب ولرم و یا سرد قرار دهید تا به بافت پارچه و لباس ساتن آسیبی وارد نشود.

* خرید ست لباس زیر *

مرحله 1: همیشه دستورالعمل مراقبت لباس و پارچه را بخوانید
در شستشو پارچه و لباس؛ علایم پشت لباس ساتن بسیار مهم است
در شستشو لباس و پارچه ساتن؛ حتما به علایم نوشته شده روی اتیکت آن توجه فرمایید.

اکثر تولید کنندگان، همیشه بهترین روش ها را برای شستشوی محصول در اختیار شما میگذارند. برای افراد نا آشنا، رعایت این دستورالعمل ها مهم است. افراد حرفه ای و شیک پوشی که به صورت روزمره از لباس خواب و لباس زیر ساتن استفاده میکنند، تمامی این موارد را از پیش میدانند. اگر در مورد علایم شستشو پشت لباس اطلاع ندارید! در اینجا تمام معانی و مشخصات علایم روی لباس، همراه با عکس را آموزش میبینید.

افراد حرفه ای، معمولا شستوشو ساتن با دست را مطلوب تر میدانند. چرا که در شستن با دست، عمر پارچه ساتن بیشتر میشود.

نحوه از بین بردن لکه خودکار از روی پارچه و لباس ساتن!؟

نگران نباشید! شما میتوانید به راحتی لکه های خودکار را از روی پارچه ساتن پاک کنید. الکل رنگ خودکار را در خود حل میکند. سپس به آرامی با پارچه نرم و یا دستمال کاغذی روی لکه را مالش دهید تا دستمال لکه را به خود جذب کند. سپس اگر نیاز بود، آن را به حالت عادی بشویید.

آغشته کردن دستمال نرم به الکل و ساییدن آن به لباسی که به لکه خودکار آلوده شده است، به راحتی لکه را از بین میبرد.
چگونه لکه های روغن را از ساتن پاک کنیم!؟

با این روش شستشوی خانگی ساده، از شر لکه های روغنی خلاص شوید. اولین کاری که باید با لکه روغنی انجام دهید، این است که با استفاده از دستمال یا حوله تمیز، آن را از روی پارچه بردارید. لکه را با آرد بپوشانید و اجازه دهید حداقل یک ساعت بماند. این زمان به آرد زمان کافی برای جذب روغن میدهد.

مرحله بعد این است آرد را مسواک زده و آن محل را با pre-treat اسپری کنید. اجازه دهید که pre-treat پنج دقیقه روی پارچه بماند، سپس آن را با آب گرم بشورید. با انجام این کار لکه روغن روی لباس ساتن از بین میرود.

تمیز کردن لکه خون روی ساتن

برای این کار تنها کافی است لباس ساتن را به مدت یک ساعت در آب کاملا سرد قرار دهید و بعد آبکشی کنید..

آموزش پاک کردن لکه ناشی از آلودگی روی پارچه ساتن

برای خلاص شدن از لکه های گرد و غبار روی ساتن، ابتدا پس مانده های اضافی را پاک کنید. با این کار مانع از پخش شدن بیشتر گرد و غبار و آلودگی روی پارچه میشوید. میتوانید این کار را با استفاده از برس نرم انجام دهید.

مقدار کمی صابون مایع ملایم را، به محل آسیب دیده بریزید و با پارچه نرمی ، به آرامی آن را مالش دهید تا لکه و لجن ظاهر شود. به آرامی با استفاده از مواد نرم کننده سطح لکه را آغشته کنید. این فرایند را تا زمانی تکرار کنید که تمامی لکه ها از بین برود.

پاک کردن لکه چرب روی ساتن

با کمک یک حوله تمیز روی لکه را فشار دهید تا لکه جذب حوله شود.
بعد از آن مقداری آرد و شاه بلوط را روی لکه بریزید طوری که سطح آن را بپوشاند.
اجازه دهید این مواد مدتی روی لکه بمانند تا لکه را جذب خودشان کنند. در نهایت مواد را با یک دستمال تمیز کنید؛
و در صورت تمایل از یک اسپری لکه بر مناسب استفاده کنید و در نهایت با آب ولرم لباس را بشویید.

تمیز کردن لکه گل از روی ساتن

ابتدا گل ها را با استفاده از یک پارچه تمیز یا برس نرم از روی پارچه بردارید.
سپس از آب سرد و صابون برای شستشوی ساتن استفاده کنید.
اگر قصد استفاده از ماشین لباسشویی را دارید آن را دور آرام و مخصوص لباس های ظریف قرار دهید.

 

برای شستن لباس ساتن؛ با دست باید به این موارد توجه داشت:

مواد شوینده ملایم
پاک کردن لکه بر اساس آنزیم
یک تشت بزرگ (تشت یا ظرف مناسب)
بخار یا اتوی پارچه ای
جلوگیری از آسیب و چلاندن پارچه

مواد شوینده محصول خود را با آب سرد یا آب ولرم مخلوط کنید. پارچه ساتن خود را به مدت 5 دقیقه در آن قرار دهید.

از خیساندن بیش از حد پارچه خودداری کنید و آن را به هیچ عنوان مچاله یا تحت فشار قرار ندهید. اگر لکه ها پاک نشد! میتوانید از پاک کننده های آنزیمی مفید و استاندارد مناسب ساتن استفاده کنید. آنها بدون اینکه به پارچه شما آسیب بزنند، لکه های مزاحم را از روی پارچه یا لباس ساتن شما از بین میبرند.

همچنین میتوانید لباس را به آرامی در ظرف آب و صابون قرار دهید. سپس به آرامی ساتن را تکان دهید تا صابون به داخل پارچه نفوذ کند.

اموزش اتو کردن ساتن

برای اتو زدن و از بین بردن چین و چروک این پارچه لطیف، باید دکمه دمای اتو را روی گزینه ساتن قرار دهید.

ابتدا پارچه را روی میز اتو پهن کنید. پارچه ای نازک را روی آن پهن کرده و پس از آن به اتو زدن بپردازید.
برای اتو کردن پارچه و لباس ساتن ابتدا پارچه ای نرم را زیر اتو قرار دهید

آموزش خشک کردن پارچه و لباس ساتن

برای خشک کردن پارچه ساتن؛ میتوانید از این روش استفاده کنید. حوله تمیزی را روی سطح صاف پهن کنید. سپس ساتن خیس را روی حوله پهن کنید و به آرامی به حالت رولتی، حوله را همراه با ساتن لوله کنید و پس از مدت کوتاهی آن را باز کنید.

در مرحله بعد ساتن را در فضای باز و البته به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. نور مستقیم به بافت ساتن آسیب میرساند و تازگی و درخشش پارچه ساتن را کم میکند.
برای ماندگاری لباس ساتن ابریشم؛ این موارد را فراموش نکنید
هنگام شستش لباس و پارچه ساتن؛ چنگ نزنید

پس دقت نمایید که در صورت شستشو پارچه ساتن با دست هیچگاه آن را چنگ نزنید.
از استفاده از مواد شوینده قوی پرهیز کنید

هیچگاه از مواد سفید کننده و مواد شوینده قوی استفاده نکنید چرا که تاثیرات منفی و آسیب زننده بر روی بافت پارچه خواهد داشت.

بهترین دما برای شستن لباس خواب

دمای آب سرد یا ولرم است که به پارچه آسیبی نمیرساند. در این صفحه شیکترین مدل های لباس خواب زنانه را مشاهده خواهید کرد.
از کف زیاد، استفاده نکنید

به یاد داشته باشید که شستشوی کامل در صورتی میتواند مفید باشد که هیچ گونه کفی در الیاف پارچه باقی نماند. از همین رو لازم است در زمان شستشو کاملا کف را با آب بشویید چرا که باقی مانده های مواد شوینده و کف میتوانند لکه های عمیقی را بر روی پوست ایجاد نمایند.

ساتن، بهترین پارچه برای تولید انواع لباس خواب است. در اینجا، شیکترین مدل های لباس خواب بچه گانه و لباس خواب مردانه مشاهده خواهید کرد.

پارچه ساتن نیز همانند پارچه های دیگر نیاز به مراقبت های خاصی در زمان شستشو و خشک کردن دارد که توجه به این نکات تاثیر زیادی در ماندگاری لباس و پارچه خواهد داشت.

نکات مهمی که برای تمیز کردن، از بین بردن لکه ها و اتو کردن لباس و پارچه ساتن:

هیچ گاه لباس های ساتن را در معرض نور آفتاب قرار ندهید. چرا که قدرت اشعه های نور خورشید می تواند به بافت پارچه ساتن نفوذ کرده و به مرور سبب رنگ و رو رفتن پارچه شود.
برای خشک کردن لباس هایی از جنس ساتن میتوانید آن را به صورت پشت و رو بر روی طناب پهن کرده تا در مواجهه با هوای تازه و بدور از نور خورشید به خوبی خشک شوند.
استفاده از خشک کن ها به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود چرا که به دلیل وجود حرارت و گرمای زیاد، میتواند به سادگی به بافت و الیاف ساتن آسیب برساند. در ضمن استفاده از خشک کن و مواجه شدن الیاف مصنوعی و پلاستیکی با حرارت سبب جمع شدن الیاف و در نهایت تنگ و کوتاه شدن لباس خواهد شد.
برای اتو کشی ساده تر می توانید از شوینده های حاوی نرم کننده و یا نرم کننده ها به صورت جداگانه استفاده نمایید.

خشک کردن لباس ساتن

لباس ساتن را هیچ وقت در معرض نور مستقیم آفتاب خشک نکنید زیرا تابش نور خورشید به مرور باعث از رنگ و رو رفتگی پارچه میشود و ظاهری کهنه به لباس میدهند. همچنین به الیاف آن نیز آسیب میزند. برای خشک کردن ساتن آن را در معرض هوای آزاد اما دور از تابش آفتاب قرار دهید.
همچنین استفاده از خشک کن را نیز توصیه نمیکنیم چون حرارت میتواند به پارچه شما آسیب بزند.
ضمن اینکه پارچه شما به اصطلاح آب برود و کوتاه شود.
به هیچ عنوان ساتن را بعد از شستشو نچلانید و فشار ندهید چون تار و پود آن به شدت آسیب خواهند دید.

سخن آخر

در پایان گفتنی است که ساتن با داشتن الیاف مرغوب هیچ گاه تغیر رنگ نخواهد داد، تنها لازم است مراقبت های لازم صورت پذیرد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.